Една трета от Южната дъга на околовръстното е завършена
От тази сутрин работят южните локали на Южната дъга на околовръстното шосе и пътна връзка II, която представлява естакада с дължина над 350 метра, част от 1500 метра рехабилитиран участък, включително и левите завои към Младост.
Това стана ясно при посещението на кмета на София Йорданка Фандъкова, премиера Бойко Борисов, министра на регионалното развитие Лиляна Павлова и членовете на ръководството на пътната агенция Лазар Лазаров и Николина Николова.
На 26 септември ще бъде направена първата копка на проекта Софийски околовръстен път - пътен възел "Яна" с дължина 8.5 км. Проектант е "Пътпроект". С решение от 22 август 2011 г. е избрано за изпълнител Обединение "Хемус А2" ДЗЗД с водещ партньор "Трейс груп холд" и цена 31 950 309 лв. без ДДС. Консултант, с решение от 26 август 2011 г., е "Трансконсулт БГ" с цена 151 200 лв. без ДДС. Сключването на договора се забави поради обжалване. Решението на КЗК е в полза на номинираните от оцениталната комисия фирми и обединения |
Според изпълнителя Главболгарстрой отворените участъци представляват една трета от целия обект на стойност 37 млн. лв. без ДДС.
Сертифицирани и изплатени са 30% от дейностите по целия обект, което възлиза на 13 милиона лева.
Завършените участъци имат разрешение за временно ползване.
Връзката на пътен възел "Младост" и реконструкцията на Южната дъга от околовръстния път са част от лот 31 от първата фаза оперативна програма "Регионално развитие" - "Рехабилитация и реконструкция на Софийския околовръстен път в участъка от км 41+100 до км 44+720". Проектът обхваща участък с дължина 3583 метра, от който 1443 метра е рехабилитация и 2140 метра - реконструкция.
Изпълнител е консорциум "Главболгарстрой Южна дъга". Крайният срак за завършване на проекта е август 2012, но по настояване на кмета на София и премиера той ще бъде завършен с месец и половина по-рано.
Проектантите от "Виаплан" коментираха, че изпълнителят спазва решенията им и изразиха задоволство от процеса на работа.
Всеки ден по това трасе минават 35 000 превозни средства, то поема локалния трафик на София и транзитния от магистралите "Тракия" и "Хемус". Кръговото движение под вече изградената конструктивно естакада ще бъде завършено през октомври.
В оставащите по-малко от 12 месеца трябва да бъде изграден надлез "Климент Охридски" и ново трасе на бул. "Климент Охридски" с дължина 850 метра.
Според президента на "Главболгарстрой" Симеон Пешов най-голямата трудност при строителството са били подземните комуникации. Вече всеки парцел в зоната отвъд околовръстното има достъп до подземните комуникации – вода, канализация, телефон, електроснабдяване.
Проектът в този си вид спестява 79 милиона лева на данъкоплатците от отчуждителни процедури, каза премиерът Борисов. Вместо 100 млн. лв. за отчуждения са дадени 21 милиона.
Спестяването е благодарение на естакадното решение, което пренася транзитния трафик, а в локалите се движат останалите автомобили.
По време на проверката стана ясно още, че тази вечер в 20.00 часа представители на КАТ, пътната агенция и Столична община ще извършат проверка на нощното преминаване по участъка. Където е необходима по-голяма осветеност, ще бъде монтирано необходимото оборудване.