НКЖИ обяви допълнителен търг за жп проекта Пловдив - Бургас

ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви обществена поръчка с наименование: "Допълнително строителство по проект BG161PO004-1.0.01-0007 "Рехабилитация на железопътната инфраструктура в участъци от железопътната линия Пловдив – Бургас", Позиция 2: "Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Завой (до км 190+590 в междугарието Ямбол - Завой) и Завой - Зимница (от км 192+706 до входната стрелка на гара Зимница), включително главните коловози и гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км".
Те се налагат поради настъпили промени, които не е могло да бъдат открити при предпроектната поручване от 2007-2009 г. (виж мотиви за обявяване на поръчката).
Поканата се изпраща до ДЗЗД "ДжиСиЕф – СК-13 – Трейс Рейлинфра Консорциум".
Общата стойност на поръчката за допълнителните услуги по строителство е 11 355 013,59 лв. без ДДС и не надвишава 50% от общата стойност на основната поръчка, която е 151 536 000,19 лв. без ДДС.
Основните дейности по поръчката са:
1.Доставка и полагане на допълнителни количества стълбове - 796, фундаменти за контактната мрежа и допълнителни строително-монтажни работи по контактна мрежа – конзоли, закрепвания, разделяне на анкеровка на носещо въже и контактен проводник, изграждане на компенсирана и полукомпенсирана мрежа в гарите.
2.Подмяна на табла за дистанционно управление на секционните разединители в гарите
3.Преустройство на МРЦ Стара Загора (подмяна на релсови вериги) - изпълнение на преустройство на контактната мрежа в гара Стара Загора
4.Замяна на съществуващата стоманена конструкция с нова стоманобетонна и изграждане на нови устои на мост на км 152+128.360 за привеждане в съответствие с влязлата в сила от 2014 г. норма "Еврокод 8: Проектиране на конструкциите за сеизмични въздействия, Част 2: Мостове".
5.Рехабилитация на перони в гарите Стара Загора, Калитиново, Безмер и Ямбол и изграждане на монолитни стоманобетонови преходни мостчета за пътници.
6.Изпълнение на замяна на съществуваща ръчна бариера на прелез при км 124+681 (гара Хан Аспарух) с електрическа (АПУ), вкл. всички допълнителни работи.
7.Изграждане на нов монолитен навес за пътници на спирка Бозаджии в междугарието Кермен – Безмер на мястото на бракуваната и разрушена през 2013 г. сграда на спирката. 8.Изграждане на системи за принудително водочерпене с електрически помпи в гара Безмер.
Мотиви за обявата
За изпълнението на обект:"Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора-Завой (до км 190+590 в междугарието Ямбол-Завой) и Завой-Зимница (от км 192+706 до входната стрелка на гара Зимница), включително главните коловози и гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км" е подписан Договор №3619/08.02.2011 г. на стойност 151 536 000,19 лв. без ДДС. В подготвителния период е разработен проект "Техническа помощ за рехабилитация на железопътната инфраструктура в участъци по ж.п. линията Пловдив – Бургас, България". Техническата помощ е реализирана в периода 22.10.2007–31.03.2009 г. На база резултатите от договора за техническа помощ са изготвени технически спецификации за изпълнението на инвестиционния проект. При извършени обходи от експерти от експлоатационните поделения на ДП НКЖИ, ЗУИП, Изпълнител и Инженер за установяване на действителното техническо състояние на стълбовната линия в гарите и междугарията на обекта, се установи нарушаване изискванията на ТС-ЖИ007-2006 за монтажни допуски- наклон на стълба повече от 1% противоположно на натоварването и 0,5% по посока на пътя (т. 5.8.10). Констатирани са пукнатини по повърхността на стоманобетонните стълбове по-големи от 0,2 мм в противоречие с БДС EN12843/2005 г., т. 4.3.11.Тези обстоятелства не е било възможно да се отчетат през 2007 г. и в резултат не са включени в Техническите спецификации към договора.
За осъществяване на интерфейса между обектите, в гарите се монтираха нови разединители с моторни задвижвания, което доведе до промяна на конфигурация на връзката–разединител–местно управление–енерго-диспечерски център за дистанционно управление и прецизиране на окончателните еднолинейни схеми в гарите. Технологичната необходимост за еднотипност и оперативна съвместимост на системата за телеуправление на съоръженията на контактната система обуславя подмяната, обвръзката и функционалните и експлоатационни изпитания да бъдат изпълнение от същия изпълнител.
В обхвата на проекта за гара Стара Загора е предвидена реконструкция на гарата в част железен път, а именно премахване на английски стрелки и бретели..Налице е промяна във фактическта обстановка, а именно: свиване на трафика, намаляване обема на товарните превози – обстоятелства извън компетенциите на двете страни, явяващи се непредвидени по смисъла но ЗОП. Отпада необходимостта от връзка на текущия път страна Калояновец с разпределителния парк, което изисква демонтаж на жп стрелките при пост №7. Демонтираните съоръжения са обект на кражби и посегателства, което задължава възложителя , в качеството си на добър стопанин, да ги извози и съхрани на подходящо място.Налага се изместване на въздушните междини със секциониране на контактната мрежа, както и допълнително проектиране и изпълнение на контактната мрежа,нови въздушни междини със секциониране на контактната мрежа, страна Калояновец, полагане на нови кабели за дистанционно управление на разединителите и промяна в електрическото секциониране на жп гара Стара Загора. Възникналите ремонтни работи не могат технически да се разделят от предмета на основния договор, тъй като представляват дейности в една и съща система за сигнализация и са технологично неразривно свързани.
В приложен от Генерална ревизия на съоръжението от август 2012 г. Протокол, Комисията е констатирала,част Г. "Опори" пукнатина вдясно на Устой 1, с предписание за наблюдение. С влизането в сила на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № РД-02-20-19 от 2011 г. за проектиране на строителни конструкции на строежите чрез прилагане на европейска система за проектиране на строителните конструкции на моста на км 152+128 се налага преизчисляване на конструкцията по Еврокод 8 и замяната и с монолитна, което технически не може да се раздели от предмета на основния договор.