Изграждането на Ябланица - Боаза от АМ "Хемус" започва през ноември
Очаква се до края на октомври или средата на ноември да бъде готов проектът за изграждането на АМ "Хемус" между Ябланица и Боаза. Амбицията е строителството на 9-километровата отсечка, която се изпълнява на инженеринг да започне още през тази година. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на среща с областни управители от Северозападния район: на Видин Албена Георгиева, на Враца Малина Николова, на Ловеч Георги Терзийскии и на Монтана - Росен Белчев. Областните управители предадоха на министър Нанков приоритизиран списък на нуждаещите се от рехабилитация пътни трасета в Северозападния район.
Проектирането и строителството на участъка между п.в. "Ябланица" и п.в. "Боаза" от АM "Хемус" е предвидено за 910 дни. От тях 180 дни са за проектиране - договорите с изпълнителите бяха подписани през юли т.г.
Изпълнител е дружеството "ХВП Ябланица" ДЗЗД, в което участват: "Хидрострой" АД, "Водстрой 98" АД и "Пътстрой Бургас" ЕООД. Договорът за проектиране и строителство на участъка между Ябланица и Боаза е на стойност 54 990 000 лв. без ДДС. Строителният надзор на участъка между п.в. "Ябланица" и п.в. "Боаза" е възложен на ДЗЗД "Консултанти Хемус 1 – 2016". В дружеството участват "ПИ ЕС Консулт" ЕООД, "Евроконсулт" АД и "Строл-1000" АД. Стойността на договора е 595 899,10 лв. без ДДС. |
В рамките на проекта е предвидено изграждане на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пешерата Съева дупка. Ще бъде изградена етапна връзка при километър 87+600 в близост до село Брестница за връзка с път I-4 Коритна - Белокопитово. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.
До края на годината се очаква да бъде готов проектът и да започне процедурата по възлагане на обществена поръчка за изпълнение на 50-километровия участък от трасето на магистралат "Хемус" в частта до разклона с второкласния път за Плевен и Ловеч.
През пролетта на тази година бяха избрани проектанти за 50-те км от Боаза до Ловеч в три позиции. Срокът за проектирането е 770 дни. Обединение "П.П.ВИА. АМ "Хемус" – Етап 1", съставено от "Пътпроект" ЕООД, "Пътпроект 2000" ООД, изпълнява позиция 1 - участък от км 87+800 до пресичане с път III-307, включително пътен възел "Дерманци", с приблизителна дължина 14.120 км.
ДЗЗД "АМ "Хемус" – 2016" с участници в обединението "Рутекс" ООД и "Контролс" ООД спечели позиция 2 и позиция 3. Втората позиция е за участък от края на пътен възел "Дерманци" (пресичане с път ІІІ-307) до пресичането с път ІІІ-3005, включително пътен възел "Каленик", с приблизителна дължина 18.080 км. Третата е за отсечка от края на пътен възел "Каленик" (пресичане с път ІІІ-3005) до пресичането с път ІІ-35, включително пътен възел "Плевен", с приблизителна дължина 17.800 км.
Според министър Нанков се очаква през пролетта на 2018 г. да започне рехабилитацията на път Е-79 в 30-километровия участък между Ботевград и Мездра, при която пътят ще бъде разширен с по една лента във всяка посока.
Подготвя се и строителството на обходния път на Димово с дължина 27 км, което също е част от трасето на Е-79.