Бетонът дава неограничени практични и дизайнерски възможности
"Италчементи" представи иновативни продукти на семинар "Устойчив бетон"
Бетонът е гъвкав, издръжлив, достъпен и енергийно ефективен материал, който може да бъде излят във всякакви форми и позволява свобода на дизайна и креативността за много приложения. По тази причина той е най-използваният строителен материал в света, а 70% от световното население обитава бетонови структури. На 18 юни с домакинството на "Девня цимент" - "Италчементи груп" се проведе семинар "Устойчив бетон" с фокус върху възможностите за устойчиво строителство с бетон, представяне на нормативна база и на конкретни продуктите на "Италчементи груп". Събитието се състоя в Международния център на Уникредит Булбанк на бул. "Раковски" в столицата - пилотен за България проект с фасада, изпълнена с прозрачния цимент i.light.
Като водещ производител на цимент
"Италчементи" - пети производител в света
е ключов доставчик на цимент за голяма част от обектите в България - високо и ниско строителство. Специфичните ноу-хау и технологии на компанията предлагат устойчиви решения за създаване на високотехнологични и иновативни продукти с ценни качества по отношение на тяхното приложение и при опазване на околната среда.
Изпълнителният директор на "Италчементи груп България" Стефано Коста направи преглед на основните параметри и политика на компанията в световен мащаб - работа в
22 държави, 53 завода, 115 кариери, 449 бетоновъзела, 4.1 млрд. евро оборот
и 19 хил. души заети лица за 2014 г., годишна продукция 61 млн. тона. От 2000 г. компанията е част от Световния съвет за устойчиво развитие, ангажирана е и прилага неговите принципи, а от 2007 г. е съпредседател на Cement Sustainable Initiative CSI и част от Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI). Основните области на работа са безопасност, човешки права, околна среда, енергия, социални инициативи, здраве и качество.
Бетонът е локален бизнес и сме ангажирани да подкрепяме местните компании с ноу-хоу по строителна химия, нови технологии и материали, коментира още Коста.
Брандинговата система i.nova
представи Пиетро Бонифачо от отдел "Глобален маркетинг и продажби" на компанията. Пазарът на цимент непрекъснато се променя към изисквания за по-висока технологичност и качество на продуктите. Системата i.nova е в отговор на изискванията към цимента за здравина, дълготрайност, комфорт и елегантност, като с ясната си структура на продуктови линии и наименования в съответна цветова схема улеснява избора на клиента, като в същото време е част от корпоративната идентичност - например i.idro, i.light, i.tech, i.pro, i.flow, i.sound, i.design и др. Над 100 специалисти - инженери, химици, физици, геолози, работят в изследователския център на групата i.lab в Милано в сграда на Ричард Майър.
Calcestruzzi - част от "Италчементи груп", е един от основните производители на бетон в Италия. Неговият изпълнителен директор Джузепе Маркезе демонстрира някои от най-успешните практики, приложени в Европа, като пътна бетонова настилка в специфични приложения, като например тунелно строителство.
Доц. д-р инж. Иван Ростовски от катедра "Строителни материали" - Строителен факултет на УАСГ, и ръководител лаборатория, направи преглед на историята на цимента,
методите на изчисляване на стоманобетонните конструкции
подходите при проектиране на бетонни и СБК, класове на въздействие, въвеждане на EN 206-1 и проблеми с производството, влияние на икономическата криза върху производството на бетон. В България може да се произвеждат бетони с якост до 70 – 80 N/mm2 в това число и самоуплътняващи се, с упражняване на строг контрол от производители, строители и инвеститори с експертна помощ и изпитване на съставите в специализирана лаборатория.
Най-иновативни продукти и ноу-хау
на компанията в устойчивото строителство - решението за пътища с нисък трафик, бетонни предпазни огради, предпазни диги за речни корита, дренажния бетон i.idro DRAIN за пешеходни и велоалеи и паркинги, представи Райна Митева, бранд мениджър на "Девня цимент". i.nova офертата включва повече от 10 типа цимент в различни опаковки в съответствие с изискванията на клиентите - цименти с висока якост (i.tech), агресивна среда (i.idro), цименти с високо естетично представяне (i.design), като например бял цимент. В допълнение се предлагат и хидравлично свързващи вещества (i.tech STABILE), основен материал за стабилизация на почвите и студено рециклиране при пътното строителство.
От 1998 г. "Девня цимент" и от 1999 г. и "Вулкан цимент" - Димитровград, са част от "Италчементи груп" - петият в света производител на цимент, който миналата година отбеляза 150 години. Откритият миналата година проект "Нова линия" в Девня за 160 млн. евро е една от големите инвестиции на компанията в европейския регион. С неговата реализация групата консолидира своите операции и водеща позиция на пазара в България като най-големият производител на цимент и нетен износител с най-широка гама от продукти на пазара.
Дъщерното дружество в България е направило значителни инвестиции за подобряване на производителността и ефективността на мощностите си и намаляване на въздействието върху околната среда. Компанията притежава ISO 9001 - сертификат за управление на качеството, ISO 14001 - система за управление на околната среда, ISO 14064 - сертификат за въглеродното въздействие, ISO 50001 - система за енергийно управление.
Николай Тодоров