"Актор" потвърди, че няма да наема подизпълнители за лот 3 на магистрала "Тракия"
Лот 3 на автомагистрала "Тракия" ще се строи без подизпълнители, с всекидневен контрол за качеството. Това заяви на пресконференция днес Николаос Хаджитеодосиу, представител на гръцката фирма "Актор" и ръководител на проекта.
Фирмата е победител в търга за строителството на участъка от Нова Загора до Ямбол с дължина около 36 километра.
Не искаме да използваме подизпълнители, за да нямаме ограничения в надзора на техническия персонал, имаме система за всекидневно контролиране на качеството и на производителността на труда, добави Хаджитеодосиу.
Когато се работи с персонал, нает от самото дружество, се работи много по-добре, отколкото с нает от друга фирма персонал, добави той, цитиран от БТА.
Фирмата планира да наеме над 1000 души персонал за работата по обекта, основно от България. Ще ползваме български технически персонал, инженери и администратори, допълни ръководителят на проекта.
Той заяви, че фирмата ще работи с инертни материали, доставяни от българския пазар и със собствено оборудване за изграждане на пътния участък.
По-голяма част от машините вече са пренесени в обекти на фирмата в Бургас.
"Актор" има два изпълнени в България обекта - обновяване на операта в Пловдив и строеж на две рафинерии за пречистване на бензин и петрол в дружеството "Лукойл" в Бургас.
Това не е най-евтината магистрала, която сме строили, посочи Хаджитеодосиу в отговор на въпрос. Той отбеляза, че цената на всяка магистрална отсечка зависи от конкретните условия и от това дали е местността е равнинна или планинска.
Равнинен участък на гръцка магистрала, построен от "Актор", е излязъл по-евтино, заявиха от фирмата.
Хаджитеодосиу изрази очакване, че строителството на отсечката ще приключи в уговорения срок - 25 месеца след подписването на договора, а дори е възможно и по-рано. Ще успеем, защото правим добро разпределение на работата, имаме мобилност на оборудването и всекидневно наблюдаваме работата по проекта, заяви той.
Хаджитеодосиу добави, че българските граждани ще имат участък от магистралата със същото качество, както и построените от "Актор" магистрали в Гърция.
Фирмата развива дейност не само в областта на строителството и реконструкцията на пътни обекти, но и в концесионирането им, както и в строителството на пристанища, мостове, тунели, хидроцентрали и заводи за преработка на отпадъци. Имаме интерес да участваме в инфраструктурни проекти в България, а също и към концесиониране на дейности, заявиха от "Актор".
Припомняме, експерти, цитирани от вестник "Строителство Градът", коментираха, че гръцката фирма ще бъде изправена пред някои технически трудности.
Председателят на Българската браншова камара "Пътища" Румен Йовчев коментира, че срокът на строителството е по-малък, за сметка на по-голямата дължина на отсечката в сравнение с лот 2. По думите му компанията ще има трудности с добиването на 6-те милиона куб. метра камъни, необходими за строителството.
В района преди Ямбол има мочурливи места, които при дъждове се превръщат в блато и искат специална обработка, отбеляза експертът.