След въвеждане на електронното съгласуване в НАГ: 30% повече административни актове
Издадените административни актове по заявления за градоустройствени процедури са се увеличили с 30% спрямо 20.08.2021 г. за петте месеца от въвеждането на електронния съгласувателен лист в системата за изготвяне на административни актове на Направление „Архитектура и градоустройство“, съобщават от специализираната администрация на Столична община.
Работата със системата през последните пет месеца помага за целите на извършения общ мониторинг на процесите и за подобряване на организационния процес, тъй като показва забавянето на всяко едно ниво в администрацията по изпълнението на услугите. На базата на извършения анализ от дирекция „Контрол и мониторинг“ са заложени конкретни вътрешни срокове за всеки участник в процеса по изготвяне на административния акт, което води до по-добрата организация и по-бързата обработка на заявленията.
Дигитализацията на заявленията осигурява възможност те да се обработят едновременно от всички участници в процеса по съгласуване. По този начин времето за събиране на становища значително се скъсява и в момента то отнема между пет и седем дни спрямо преди - между един и два месеца, при обработката им на хартиен носител.
В значителна част от случаите при установени пропуски в документацията или установена необходимост от нанасяне на корекции същите се установяват навременно и се предават на възложителите за отстраняване.
За периода 15.07 - 15.08.2022 г. от експертите на Дирекция „Териториално планиране“ и Дирекция „Правно-нормативно обслужване“ са обработени около 600 броя заявления за градоустройствени процедури. За част от тях са издадени административни актове, а за останалите са изготвени писма до възложителите за отстраняване на нередовности и нанасяне на корекции.
В тази връзка ръководството на Направление „Архитектура и градоустройство“ апелира за подаването на заявленията за градоустройствени процедури по електронен път.