Новият дублиращ мост над р. Марица в Пловдив
В съоръжението и разширението на свързващите булеварди "Руски" и ул. "Победа" са инвестирани 12 млн. лева.

В края на 2009 г. Пловдив се сдоби с магистрален тип пътна връзка през р. Марица, от кръстовището на бул. "Руски" с бул. "6 септември" до кръстовището на ул. "Победа" с бул. "България".
Това стана възможно с изграждането на дублиращо съоръжение, успоредно на съществуващия мост "Герджика", и разширение с второ платно на прилежащите булеварди.
С направената инвестиция от 12 млн. лв. се осигури директен коридор за лесно придвижване от центъра до северния изход на града. Поетапната реализация на комуникационната развръзка община Пловдив стартира в началото на 2007 г. със средства, осигурени от тегления 50-милионен облигационен заем за подобряване на общинската инфраструктура.
Главен изпълнител на новия мост е пловдивският клон на "Мостстрой" АД с изпълнителен директор инж. Атанаска Чакърова. Проектът за съоръжението е изготвен от "Мостконсулт" ООД – София, с водещ проектант инж. Милчо Решков. Със съвместното участие на двете фирми през 2006 г. беше извършен и основният ремонт на съществуващия мост "Герджика", който вече поема еднопосочното движение север-юг.
Новоизграденото дублиращо съоръжение е ситуирано от източната страна на стария мост и е комуникационно обвързано с новите 10-метрови пътни платна на бул. "Руски" и ул. "Победа".
То е 9-отворно с дължина 225 м и габарит 14 м. Фундирането на всички опори е с изливни пилоти с диаметър ф 1200 мм. Двата устоя представляват монолитни стени. Стълбовете, които са извън реката – 4 на брой, са оформени от напречни рамки, пилот-колони и монолитно изпълнен ригел.
Стълбовете, попадащи в р. Марица, представляват надлъжни рамки, състоящи се от изливни пилоти ф 1200 мм, ростверк, обединяващ пилотите, двуконзолни стени, обединени с ригел. Връхната конструкция попада частично над фундаментите на съществуващото съоръжение.
В рамките на съоръжението са изпълнени три типа връхни конструкции:
- Конструкции, премостващи бул. "Марица" - север и юг, съответно с габарити 12 м и 14 м. Изпълнени са сглобяемо-монолитни, от предварително напрегнати стендови греди с напречно сечение 70/35 см и три типа дължини. Пътната плоча е монолитна.
- Конструкции, премостващи ивицата между р. Марица и бул. "Марица" – север и юг, с габарит 14 м. Изпълнени са сглобяемо-монолитни от предварително напрегнати стендови греди ГТ 75 с дължина 17.70 м и 16.35 м. Пътната плоча е монолитна.
- Конструкция над р. Марица с габарит 14 м – сглобяемо-монолитна, изпълнена от предварително напрегнати стендови греди ГТ 115 с дължини 31.00 м и 31.50 м. Главните греди са замонолитени в напречни греди. Пътната плоча е монолитна.
На моста са изпълнени монолитни тротоарни блокове, обезопасени със стоманен парапет и еластична ограда. Хидроизолацията на пътната плоча е от тип неизискващ предпазен бетон. За отводняване на съоръжението са монтирани чугунени отводнители ф150.
Изпълнени са и две монолитни подпорни стени – северно и южно от моста, съответно с дължини 88.15 м и 40.54 м. По дължина стените са разделени на секции, като фундаментите на първите секции са свързани с влачещите плочи, а телата им са анкерирани към телата на устоите.
В строителството на моста, което продължи 28 месеца, са изпълнени общо:
- 1232 м изливни пилоти ф1200
- 2100 тона произведени и монтирани предварително напрегнати стоманобетонови елементи
- 2400 кв.м френска хидроизолация, позволяваща директно полагане на асфалтобетон
- 1228 м поцинковани стоманени парапети и еластични огради
- 560 т настилка от 10 см полимер модифициран асфалтобетон
- дилатационни фуги открит тип на френската фирма "Фрейсине" – 2 броя, и закрит тип – 4 броя.
Общата инвестиция в дублиращия мост на р. Марица възлиза на 5 443 000 лева.
Изграждането на новия мост е свързано и с разширение в източна посока на двете свързващи го пътни артерии - бул. "Руски" (от бул. "6 септември") и ул. "Победа" (от ул. "Сава Муткуров" до бул. "България"). Комуникационният проект е разработен от фирма "Акс Ком" с водещ проектант инж. Александър Георгиев. Съгласно разработката е оформен общ профил на пътните артерии с две трилентови платна с габарит 2х10 м и средна разделителна ивица 1 м и два тротоара с ширина от 3-5 м.
Разширението на 510-метровата отсечка от ул. "Победа" се изпълни от пловдивската фирма "Драгиев и ко" за съвсем кратък срок от 3 месеца. Общата стойност на обекта възлиза на 2.7 млн. лв. В обновения участък са подновени 1.5 км водопроводи и 1 км канализация, изградено е ново улично осветление и кръстовище със сфетофарна уредба. Изградени са 5600 кв.м нови тротоарни настилки и са положени 13 000 кв.м модифициран асфалтобетон, съобщи управителят на фирмата инж. Цанко Драгиев. От западната страна е направен т.нар. джоб с 35 места за паркиране. Допълнително е уширена с около 1.5 м и ул. "Сава Муткуров"
Разширението на 500-метровата отсечка от бул. "Руски", което стартира в средата на 2009 г., все още не е напълно финализирано заради неприключилите съдебни спорове за отчуждаване на два имота. През 2010 г. остава да бъде разширено западното платно в участъка от ул. "Янко Сакъзов" до моста, както и да се изградят развръзките с бул. "Марица"–юг.
До момента в подмяната на подземната инфраструктура и реконструкцията и изграждането на пътната част са вложени 3 989 798 лв. Главен изпълнител на обекта е консорциум "Инжстрой-Драгиев и ко".