20% от метростанция "Витоша" са завършени. Построени са и 180 м от тунела

Проектът за разширение на втората линия на метрото от метростанция "Джеймс Баучер" до Хладилника започна през август 2014 г. и завършва през юни 2016 г.
Изградени са 180 м тунел от МС Джеймс Баучер към Хладилника. Завъришени са 20% от МС Витоша. Тава каза изпълнителният директор на Столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев, по време на проверка на строителния процес от кмета на София Йорданка Фандъкова.
Инж. Братоев разясни, че е променена технологията на изграждане. Вместо по открит способ, се строи по Милански. Той се състои от изграждането на стени и покривни плочи. Сега се изгражда втората от общо четири плочи.
До лятото ще бъде освободено движението по бул. "Черни връх връх", съобщи кметът Фандъкова.
Грижа на Общината сега е бързото осъществяване на проекта за метрото, както и предстоящия старт на пробива Токуда и разширението на бул. "Черни връх".
За съжаление проектът се обжалва. Тази година е предвиден за реализация, но всичко зависи от отчуждителните процедури. От Общината се похвалиха, че от 40 имота само един е обжалван по трасето на бул. "Черни връх".
МС Витоша има 7 входа, като четири от тях са на кръстовището при ул. "Сребърна", два – на бъдещия булевард "Тодор Каблешков".
Очаква се метростанцията да привлича 25 000 пътника и да бъде много натоварена, защото прави връзка с автобусите за Витоша и има достатъчно довеждащ транспорт от близки квартали.
Досега по тази част от проекта за метрото са разплатени 9,5 млн. лева от Столична Община. След одобряване на ОП "Транспорт и транспортна инфрастуктура" ( ОПТТИ) този участък от метрото , заедно с трети метродиаметър влизат в нея.
Сега от Метрополитена подготвят документите за апликационната форма и очакват пристигането на новите формуляри през периода февруари- март т.г. В Управителния орган документът ще влезе през април, потвърдиха от министерството на транспорта.
Разширението на линия 2 на метрото от МС Джеймс Баучер до МС Витоша започна през август 2014 г. Трасето е с дължина 1,3 км и една подземна метростанция. Дължината на тунела е 980 м. Той се състои от 780 м метротунел и 200 м участък за обръщане посоката на движение на влаковете.
Стойността на обекта по договор е 42 370 хил. лв., което прави 16,6 млн. евро на километър.
Инж. Братоев напомни, че в Европа 1 км метро се строи за над 80млн. евро/за км.
Изпълнител на обекта е обединение "Метро Черни връх", съставено от "Станилов", "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп", подизпълнител е "Стартинженеринг".