Станилов, Трейс и Сиенит с най-ниски оферти за метрото до летището
Вчера бяха отворени ценовите оферти за изпълнител на близо 5-те км метро трасе от бул. "Цариградско шосе" до летище София.
За отсечката, разделена на три лота, оферти подадоха 15 фирми и обединения, две от които не бяха допуснати до отваряне на ценовите предложения.
За лот 1:
- Обединение "Станилов – Метропроект", съставено от "Станилов", "Метропроект" и подизпълнител "Стартинженеринг" - 23 456 789 лв. (без ДДС)
- "Адвал" с подизпълнител "Стартинженеринг" - 24 140 222 лв.
- Обединение "Геометро – 20", в което се включват "Геотехмин" ООД, "Геострой" ООД, "Метропроект" ООД. Подизпълнител е "Стартинженеринг" - 29 737 333 лв.
За лот 2:
- Обединение "Метро Дружба", включващо "Трейс груп холд", "Мостконсулт" и "Ар Джи Би" ООД - 63 663 870 лв.
- Обединение "Метро Билд 2012", съставено от "БИАС – М" и GPГруп" ООД - 77 173 250 лв.
- "Доуш иншаат ве тиджарет" АД - 82 899 846 лв.
- "Порр бау" Гмбх – клон София, с подизпълнители "Стартинженеринг" и "Геоконсулт" - Виена - 96 165 666 лв.
- Стройинжект не бе допусната до отваряне на оферта
За лот 3
- Обединение "Метро Сифер", в което него влизат "Сиенит" и "Архитекти Серафимови" - 48 954 969 лв.
- "Аргогруп Екзакт" ООД - 49 001 313 лв.
- "Хидрострой – Мостовик 2012" - в партньорство са "Хидрострой" АД – Варна, и руската "Мостовик" - 51 188 037 лв.
- Обединение "Метро София", в което влизат "Трейс" АД, Пи Ес Ай, "Инжпроект" - 53 966 455 лв.
- Обединение "Метро Монолит" ДЗЗД, в него влизат "Монолит" и "Монолит 3" - 56 271 872 лв.
- Обединение "Главболгарстрой" е съставено от ГБС и "ГБС инфраструктурно строителство". Подизпълнители са "Стартинженеринг" и "Рикат" ООД - 55 323 895
- Обединение "Метро Конструкциони 2012" между българската "Хидрострой-П" и италианските "Си МБ Корпоратива Муратори", "Униеко" корпоративно дружество и "Проджиер", не бе допуснато до отваряне на ценова оферта.
Участъкътот бул. "Цариградско шосе" (метростанция 19) до летище София (метростанция 23) е втори участък на втори етап от първи метродиаметър. Започва от метростанция 19 и стига до летището, където е разположена метростанция 23. Общата дължина на трасето е 4968 м, метростанциите са 4.
Трасето е разделено на три обособени позиции:
Лот 1 е труден подземен участък с голяма денивелация на терена. Той включва участък от бул. "Цариградско шосе" (МС 19) км 2+138 до км 3+184 (края на МС20) – подземен, дълъг 1046 м, и подземната метростанция 20. Метростанция 20 се намира между улиците "Проф. Цветан Лазаров" и "Кап.Димитър Списаревски" в жк "Дружба 1".
Лот 2 също е подземен, но в равнинната част на кв. "Дружба". Той е от км 3+184 (края на МС 20) до ул. "Поручик Неделчо Бончев" км 5+010, дълъг е 1825 м, и включва подземната метростанция 21, която ще се намира на бул."Искърско шосе" и "Подпоручик Йордан Тодоров".
Лот 3 включва наземна и надземна част. Това е участъкът от ул. "Поручик Неделчо Бончев" при км 5+010 до летище София при км 7+107 и МС23 - наземно и надземно (тип естакада) с обща дължина около 2097 метра и две метростанции - надземна 22 и наземната 23. Откритите участъци са 1897 м, от тях естакада са 625 м, има наземни участъци в траншея, включва се и 200 м тунелен или открит участък (от км 6+450 до км 6+650), съобразно съществуващия терен. Метростанция 22 е надземна и се намира на ул. "Подпоручик Йордан Тодоров" до кръстовището с ул. "Полковник Васил Златарев" в промишлената зона "Гара Искър". Метростанция 23 се намира на аерогара София.
Близо петте километра трасе с 4 метростанции ще бъдат изградени за 28 месеца.
При строителството ще се използват нов австрийски метод, милански способ, открит способ.