Лидл стъпи в България
Германската верига супермаркети "Лидл" (Lidl) ще засили навлизането си в България чрез придобиването на бизнеса на Tengelmann, собственик на магазините "Плюс" (Plus), първите от които отвориха миналата година.
Lidl подготвя началото на операциите си в страната от няколко години и вече има търговски обекти, чието строителство е завършено. Характерно за тези вериги е, че магазините им са по-малки (500-1200 кв.м) от супермаркетите от типа на "Билла" или "Пикадили" и че им е необходим мащаб, преди да разгърнат дейността си.
Освен в България компанията майка "Шварц" (Schwarz-Gruppe) купува и магазините "Плюс" в Румъния.
Сделката е сключена в петък, съобщиха от "Тенгелман".
Цената й не е известна.
В България до момента работят 21 магазина "Плюс" с 820 служители - в София, Силистра, Търговище, Перник, Пазарджик, Бургас и в редица по-малки градове. В Румъния магазините са 96.
Новият собственик уверява, че ще запази всички 3000 работни места, създадени от "Плюс" в България и Румъния.
Lidl е една от компаниите, опериращи в най-ниския ценови сегмент в пазара на хранителни бързооборотни стоки, които навлизат в България. Сред конкурентите й ще е "Пени Маркет" (Penny Market) от REWE (групата на Billa).
Характерно за тях е, че залагат на сравнително по-малък асортимент и по-малки търговски площи в сравнение с традиционните супермаркети, както и на много собствени марки, с които се опитват да поддържат най-ниските цени за съответната стока.
"Лидл" е част от Schwarz Gruppe, която държи и веригата супермаркети Kaufland.
Веригата "Плюс" има представителства в три европейски държави – Австрия, България и Румъния.
"Плюс България търговия" е основано през 2006 г. като дъщерно дружество на германския концерн "Тенгелман", който има 4357 филиала в 14 страни, над 84 хиляди служители и годишен оборот от над 12 млрд. евро.