Конкурс за дизайн на сувенири за Епископска базилика. Участник 3: Ивайло Борисов
Ивайло е възпитаник на Академията за музикално танцово и изобразително изкуство в Пловдив
Третият участник - Ивайло, описва своя проект по следния начин:
Идеята е да се създаде уникален почерк на Епископската базилика, чрез използването на авторски шрифт и графичен език, върху всички продукти, предлагани в сувенирния магазин.
Първата стъпка беше създаването на дванадесет птици, вдъхновени от мозайките в базиликата, които са изградени от кръгове и квадрати, напомнящи стилистиката на мозайка.
Всяка птица има 4 варианта:
- контур
- черно
- контур + цвят
- цвят
Това позволява широката им употреба върху различни фонове и в различни ситуации. Всяка една от птиците е като запазен знак на базиликата и прави препратка към нея. Простотата на формите дава възможност за използването им в малки и големи размери върху рекламните материали. Дванадесетте птици отговарят на дванадесетте месеца от календара (птица за всяка календарна страница). Възможна е промяната на цветовата гама на образите спрямо обстоятелствата, в които ще се използват. Закачливият им браз ще се хареса на всички възрастови групи.
Втората стъпка беше създаването на изцяло нов шрифт със символите от кирилица и латиница, следващ същата логика на изграждане от геометрични фигури (кръг в квадрат).
Също като птиците, шрифта има 4 варианта:
- цвят
- нюанси на сивото
- черно
- контур
Създаването на шрифта беше нужно, за да се запази отличителния стил в продуктите, изискващи текст, като календари, тениски и картички. Налице са всички символи, нужни за превръщането на шрифта в наборен, и използването му за бъдещи рекламни материали, свързани с дейността на базиликата. Отделните елементи, изграждащи символите могат да бъдат оцветени в различни гами според ситуацията и фона. Използването на латинската азбука, за създаване на надписи на Английски език е подходящо за туристите, посещаващи базиликата.
Изграждането на отделни елементи в дизайна, които си приличат по форми и логика позволява лесното им композиране и съчетаване в продуктите. Носи хармония и ги обвързва с Епископската базилика, без да е буквално и принудено. Шрифтът и образите помагат в създаването на собствен език в дизайна и проектирането, както на стандартните сувенирни материали (чаша, ключодържател, тениска), така и на различни решения (значки, балони, флашки).
Останалите визуализации от проекта на Ивайло може да откриете ТУК
Всички проекти на участниците ТУК.
В следващите дни очаквайте публикации и за останалите проекти в конкурса в реда на тяхното подаване.