KONE е една от от най-иновативните компании в асансьорната индустрия
Момчил Бояджиев, управител на "KONE България"
KONE е глобален лидер в индустрията на асансьори и ескалатори. Компанията предлага иновативни и устойчиви решения за ново оборудване, осигурявайки безопасност и достъпност на съоръженията в експлоатация, както решения за сервиз и модернизация. КОNЕ е основана във Финландия през 1910 г. и има над 60 000 служители и над 500 000 лоялни клиенти по cвета. Още през 1996 г. компанията представя революционната технология за асансьори MonoSpace като първия асансьор без машинно помещение, благодарение на иновативния двигател с енергоспестяваща функция. През годините компанията се е развила значително и е била избирана многократно като една от най – иновативните компании в света, както и за най-добър работодател според класациите на Forbes.
В края на 2019 г. KONE представи глобално първата в света серия дигитални асансьори. С вградена свързаност като стандарт, KONE DX Class асансьорите са иновативна комбинация от обновен дизайн, технологии, нови функционaлни материали, приложения и услуги. Глобалният лидер печели 4тири отличия за KONE DX Class асансьори в известните RED DOT Награди: Категория продуктов дизайн 2020. На българския пазар компанията е позната от много години като ексклyзивен дистрибутор, като през 2014 г. KONE Корпорация учредява собствена компания в страната - КОНЕ ЕООД. Фирмата присъства в България със своите отлични решения, които могат да подобрят усещането за плавно, комфортно, надеждно и безопасно пътуване. Екипът на КОNЕ България постоянно се развива, като предлага иновативни предложения, съобразени с индивидуалните нужди на клиента.
- Какво е състоянието на бизнеса с вертикалния транспорт по време на пандемията и досега - най-общо по света и в България?
- Хората по света изпитват безпрецедентни ограничения за движение, докато правителствата и здравните власти се опитват да намерят начини да ограничат разпространяването на новия вирус. Има сгради като болници и домове за грижи, където ползвателите, консумативите и услугите трябва да продължат да се движат по време на целия период от пандемията. Tрудностите, на които клиентите ни бяха поставени, подложи на изпитание и нас самите и това как бихме реагирали по време на предизвикателна ситуация. Трябваше да се адаптираме бързо към промяната на потребителските нужди и желания. Компанията носи отговорност както по света, така и в България да помогне да поддържа обществото работещо, тъй като асансьорите са от съществено значение за осигуряване на движение във всяка многоетажна сграда.
Редовната поддръжка на оборудването и по- специално интелигентната, превантивна поддръжка може да помогне да елиминира или сведе до минимум спирането на съоръжението. Ето защо KONE избра да бъде толерантна и да предлага услугата KONE 24/7 Connected Services безплатно за настоящи клиенти, които оперират дейността си в медицински заведения и домове. Дистанционната диагостика и превантивна поддръжка в реално време, осигурени от KONE 24/7 Connected Services, помагат на асансьорните техници да вършат по – ефективно и безопасно своята работа. В България тази услуга все още не се предлага на пазара, но модулите за превантивна поддръжка се оцениха от клиентите, тъй като за обществото беше важно да се минимизира физическия контакт и да не се нарушава ежедневието от допълнителни смущения. Промяната в бизнес средата наложи и предлагането на нови продукти и услуги за здраве и благополучие като KONE Air Purifier, KONE Handrail Sanitizer, които да помогнат на клиентите ни да се справят с бизнеса си по най-добрия начин.
- Какви са иновациите и технологичните новости в сектора, доколко са познати в България и сред инвеститорите, с каква скорост навлизат?
- Двата основни мегатренда, които оказват влияние в нашата индустрия, са урбанизацията и дигитализaцията. Според доклад на ООН днес 55% от световното население живее в градска среда и се очаква с прогресивното нарастване на броя на хората нивото на урбанизация да стигне до 68% до 2050 г. Навиците и традициите се променят и нуждите от строеж на високи сгради с повече апартаменти се увеличава. Градската инфраструктура е изправена пред изпитание да осигури безопасното предвижване на милиони жители денонощно. В същото време потреблението на енергия и въздействието върху околната среда трябва да бъдат сведени до минимум. Същите нужди се изискват и от сградите.
За щастие развитието в дигиталните технологии и свързаността отварят врати към нов тип услуги, широкодостъпни, осигуряващи необходимото намаляване на енергийна консумация. Така развиващата се среда предразполага увеличаваща нужда от нови и иновативни съоръжения, иновативна поддръжка и модернизация на асансьори и ескалатори, иновативни решения за предвижване на голям поток от хора.
Единна дигитална стратегия и персонализирано преживяване на всеки клиент – това са едни от технологичните тенденции, които движат развитието на услугите предлагани от компаниите. Една от иновациите, в които нашата компания усилено инвестира, е свързана с навременната информираност, прозрачността и достъпността на информацията за състоянието на съоръженията в една сграда. KONE представя услyги като KONE Residential Flow и KONE 24/7 Connected Services, които удовлеворяват нуждата от безконтактна връзка с асансьора, както и постоянен мониторинг на състоянието на съоръжението и връзка на ползвателите на жилището за достъп на дома от разстояние. Вярвам, че тези иновации са известни на инвеститорите в България, но все още не са толкова навлезли масово на пазара. Точно тук идва ролята и на компании като нас да информират и популяризират тези нови решения, които помагат на инвеститорите да разрастват градската среда по интелигентен и природосъобразен начин.
- Какви ще бъдат приоритетите на KONE през 2021 г.?
- Определена като една от най-иновативните компании в асансьорната индустрия, KONE непрекъснато се развива и инвестира в новите технологии, вдъхновена от световните мегатрендове. Компанията наблюдава и взима под внимание промяната в предназначението на сградите, фокусира се върху енергийната ефективност и зелената енергия, както и върху безупречното и безпроблемно изживяване на крайния потребител в сградата. Когато през ноември 2019 г. KONE представи първата в света серия асансьори с вградена дигитална свързаност, компанията не само представи нов продукт на пазара, а революционизира ролята на асансьорите в бъдещите интелигентни сгради: асансьорът вече не е просто начин за пътуване между етажите, а е интегрирана платформа, която предлага интуитивни и дигитални преживявания. Новите материали, дизайн и технологии са разработени с цел подпомагането за устойчивото разразтване на градовете. Затова и един от приоритетите на компанията е да продължи да предстaвя и популяризира на пазара комбинацията между нови услуги и продукти, които да носят стойност през целия живот на сградата.
Друга посока, по която компанията ще продължи да работи, е да задоволява нуждите на клиентите с мотото „ Печелейки заедно с клиента“. Чрез добавяне на свързаност към асансьорите, ние ги правим по-гъвкави – помагаме на инвеститорите и крайните потребители да извлекат повече стойност от всеки квадратен метър. Новите услуги, активирани от дигиталната платформа KONE, партньорската екосистема KONE, както и интерфейсите за приложно прогрмиранe (API), помагат за по-лесно и по-удобно ежедневие за всички. KONE се старае да помага на архитектите да взимат правилните решения и да планират проекта си до последния детайл с инструментите "Дизайнер на кабини" и "Планер на асансьори". Нашата експертиза, устойчивост на материалите и технологиите помагат на нашите партньори и клиенти да се сдобият със сертификати за екологично строителство, както и помощ при спазването на високи стандарти за безопасност.
- Какво е вашето послание към клиентите и партньорите ви?
- Начинът, по който хората взаимодействат с ежедневната среда, се променя. Живеем в безпрецедентно време и с голяма несигурност и всички се чудят дали това е „новото нормално“. Ако е така, то как ще се отрази на живота ни, ще се отрази ли на мобилността в дългосрочен план и какво можем да наравим по въпроса? Безопасните и чисти просранства в сградите са и ще останат приоритет за собствениците и ползвателите на сградите. С решенията, които KONE предлага за здраве и благополучие, може да се оптимизира потока от хора, за да отговарят на стандартите, да споделят информация в реално време, да се планират предварително посещения за поддръжка и да се напомня на потребителите за физическо разстояния, да се помага за пречистване и поддържане на оборудването чисто. Новата серия асансьори cа разработени с иновативни фунционални материали като антимикробно покритие, подобряващо хигиената на асансьора и помага да се предотврати разпросранението на микроби.
Ние сме надежден партньор с местна организация и със силна подкрета от регионалния екип. Успяхме да докажем на клиентите си, че дори и през несигурни времена, ние можем да предоставим сигурна и безопасна услуга. Партьорството и лоялността са изключително важни през такива периоди и изцяло се ангажираме да продължаваме да удовлетворяваме изискванията на клиентите си.
Пълният текст - в брой 5 на сп. ГРАДЪТ