Ключови тенденции в ритейл дизайна
Четете в брой 6 на сп. ГРАДЪТ

Тъй като все повече хора купуват онлайн, удивителният ритейл дизайн е по-важен от всякога. Търговците на дребно преминават през процес на изпитания, където много от оцелелите са направили необходимите корекции, за да се приведат в съответствие с променящите се потребности и желания на потребителите.
Нестандартни цветови схеми
Цветът се е превърнал в основна част на много схеми за интериорно проектиране, като новите и нетрадиционни нюанси са водещи. Блокирането на цветовете все повече се използва като увлекателен ефект, особено за някои зони, както и за насърчаване на специфичното поведение на клиентите. Това не е единствената тенденция, при която се наблюдава интерес - хроматичният цвят, при които се използват множество нюанси от един цвят, също се оказва популярен. Докато първото е особено ефективно при преживяванията в търговския обект от страна на младите клиенти, последното се наблюдава при луксозните пространства.
Експериментален ритейл
Тъй като интернет продължава да задържа купувачите далеч от физическите магазини, търговските площи се превръщат не само в място за купуване на разни неща. Технологията все повече се използва за подпомагане на потребителското преживяване, а пространствата в магазините, осигуряващи тестване на продуктите, се увеличават - наподобяващи музеите, които осигуряват атмосфера и естетика, а не просто покупка.
Дървото като водещ елемент
Уелнес тенденцията е широко разпространена и проникваща в почти всички ъгли на интериорната архитектура. Дървените материали и конструкции осигуряват среда за релаксация и усещане за близост с природата - идеално за марките, които искат да насърчат клиентите си да се отпуснат и останат по-дълго в обектите. Светлосиво и малко по-тъмните цветове на дървото намират приложение като подови настилки, облицовки, рафтове и други.
Представяне на марката
От външната фасада до вътрешното пространство магазините трябва да имат свободата да развиват и представят своята марка и визия, създавайки собствена атмосфера в по-голямата търговска зона. Ритейлърите преминават отвъд традиционните форми на търговските обекти, тъй като се стремят към експериментални инициативи, които отразяват и акцентират върху собствената им марка, като същевременно създават вълнуващ и разнообразен търговски микс. Те трябва да станат атракции сами по себе си. Създаването на необикновено търговско изживяване - чрез интерактивна технология, тематични магазини, гъвкави организационни пространства и визуален мърчандайзинг, се е превърнало във водещ фактор за привличане и задържане на клиентите.