АББ зарежда първия в света 12-метров изцяло електрически автономен автобус


Първият в света 12-метров изцяло електрически автономен автобус бе представен в Технологичния университет Нанянг (NTU) в Сингапур, където две от зарядните устройства на АББ за тежки превозни средства (HVC) бяха предоставени, за да превърнат тази визия в реалност.
Проектът е част от продължително сътрудничество между NTU, Орган “Сухопътен транспорт” и автобуси Volvo за разработване на автономни автобусни технологии. Този етап, който включва изпитвания на автобуси със самостоятелно управление, демонстрира способността да се предоставят услуги по фиксиран маршрут и график, подобно на съществуващите услуги за обществен автобусен транспорт в Сингапур. АББ е ключов специализиран партньор в проекта, подпомагайки Сингапур да направи поредната голяма стъпка към устойчивата мобилност.
Бързата зарядна система HVC 300P на АББ доставя 300kW захранване на постоянен ток и може да презареди една батерия за три до шест минути. Базирана е на OppCharge, отворен интерфейс за зареждане на електрически автобуси с постоянен ток, който вече се използва в Сингапур и в Азиатско-тихоокеанския регион. С помощта на пантограф, монтиран върху зарядната инфраструктура за зареждане в крайна точка - на автобусна спирка или депо, тя позволява автобусите да бъдат зареждани в края на линията, без да оказва влияние върху нормалната работа по маршрута.
Тарак Мехта, президент на дивизия “Продукти за електроснабдяване и електрообзавеждане”, сподели: “АББ е в челните редици на разработването на интелигентни и устойчиви транспортни решения. Ние първи инициирахме създаването на гъвкави и висококачествени електрически зарядни системи, които позволяват разработването на по-чисти, по-ефективни и по-рентабилни решения.
“Щастливи сме да бъдем част от този забележителен проект в Сингапур и се надяваме, че това ще отбележи положителна стъпка към още по-голямо електрифициране на решенията за обществен транспорт в региона, където емисиите от пътния трафик са идентифицирани като основен проблем в бързо развиващите се градове.”
Един от автономните електрически автобуси ще се използва в Центъра за върхови постижения за изпитване и изследване на автономни превозни средства (CETRAN) - новият високо усъвършенстван изследователски център на Сингапур в кампуса на NTU - където изследователите ще тестват нови функции и ще разучават как автобусът си взаимодейства с останалите участници на пътя. Вторият автобус ще бъде използван за изпитвания в автобусно депо, в партньорство със SMRT.