Удължиха срока за търпимост на билбордовете

На вчерашното си заседание Столичният общински съвет удължи срока за сегашните договори за рекламни елементи и билбордове до 30 септември 2010 г. По този начин се удължава времето на търпимост на рекламните обекти, въпреки, че срокът им изтече на 1 януари.
Причината за исканото удължаване на срока е, че общината дори не е обявила конкурсите за избор на фирми, които да получат правото да слагат рекламни елементи по нов ред и на нови места.
Целта на конкурсите е да се постигне ред в поставянето на реклама и общината да получава приходи, каза главният архитект на София Петър Диков.
Главният архитект съобщи също, че общината може да тегли заем, за да направи за своя сметка нови преместваеми обекти. Те ще бъдат изградени по общински типов проект и после отдавани под наем.
За този година очакваните приходи в бюджена от реклама са 6 млн. лева. За миналата при първоначално заложени 10 млн. лева, поради обжалване по съдебен ред на новата наредба за реклама, получените средства бяха едва 2.5 млн. лева.