От 1 октомври ще работи нова система за архитектурни услуги в Столична община

Финалните довършителни работи от ремонта на сградата на Направление "Архитектура и градоустройство" (НАГ) към Столична община на ул. "Сердика" 5 трябва да приключат до дни. Вече работят нови осем гишета на отдел "Деловодство". Те са разположени на партерно ниво на сградата.
От тази седмица е достъпна и с по-добро обслужване и известната на гражданите "Зала 19", където се помещава графичният архив. Това са подробни устройствени планове, изменения на планове на регулация и планове за застрояване и други.
Извършването на ремонта и реконструкцията на част от сградата се извършва паралелно и с проект за подобряване на административното обслужване на граждани от направлението.
Инвестицията в строително-ремонтните работи е 1.9 млн. лева, които са отпуснати от Столичния общински приватизационен фонд.
Проектът за изграждането на Електронен регистър на документацията на Направление "Архитектура и градоустройство" е по проект на Оперативна програма "Административен капацитет" и е на стойност 403 430 лева. Целта на новата информационна система е да облекчи достъпа на гражданите и бизнеса до необходимите документи.
Регулационните и застроителни планове вече са подредени в ново помещение на партерно ниво. Досега "Зала 19" беше на втори етаж в сградата и можеше да се ползва само в определени дни.
От 1 октомври ще започне работа и нова система за получаване на услуги от направлението, каза главният архитект на София арх. Петър Диков пред "Строителство града". Тя включва електронно определяне на номер на гише за получаване на услуга от гражданите, след като са избрали търсената услуга. По този начин ще се спести чакането на опашки.
Ще има възможност за проверка на имотни регистри и справки от кадастъра. Технически услуги също ще се предоставят – възможност за копиране или сканиране на документи. Ще работи и каса за заплащане на получената услуга.
От следващия месец ще има и изнесени гишета на четирите експлотационни дружества. Това са "Софийска вода", "София газ" и "Топлофикация" и "ЧЕЗ разпределение България". По този начин ще може да се получат справки, необходими при извършване на процедурата за съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти.
Работното време за обслужване на гражданите ще бъде 12 часа. Служителите на дирекцията ще работят на смени. По този начин хората ще могат да получат търсените услуги без да се налага да идват в работно време, каза също главния архитект.
Момещенията, в които ще бъдат те все още се ремонтират. Цялостният ремонт трябва да приключи на 25 септември. Показателно е, че строителството се извършва без да е приключила работата на направлението, посочи също главния архитект.
Идейният проект за реконструкцията на сградата е дело на колектив с ръководител арх. Симеон Цонков. За главен изпълнител, след проведена обществена поръчка, бе избрана фирма "Строителна компания Милвес" ЕООД. Консултант по строителния надзор е "ММВ Инженеринг".