Шест компании и обединения в търга за проект на жп трасето Радомир – Гюешево – Македония. Второ обжалване стопира поръчката
Шест компании и обединения участваха в търга за проектиране на модернизацията на железопътната линия Радомир – Гюешево – граница с Република Македония в 2 обособени позиции. Предварителната обща стойност на двете позиции е 16 860 145.48 лв. без ДДС. Времето за изпълнение е 26 месеца. За позиция 1 играят и шестимата кандидата, а за позиция 2 - само трима от тях. Второ обжалване стопира поръчката.
Участниците в търга са:
- "Ди Ем Ай Дивелопмънт" ЕООД - позиция 1 и позиция 2.
- Обединение "Инфра – Свеко" ДЗЗД, съставено от "Инфра Про Консулт ООД" и "Свеко Енергоремонт" АД – позиция 1.
- ДЗЗД "Уверде Смарт", в което са "Уватерв" ЗАД, "Ер Джи Консулт" ООД, "Дейта груп" ЕООД" и "Рутекс" ООД - позиция 1 и позиция 2.
- ДЗЗД "Евротранспроект – Трансгео", състоящо се от "Евротранспроект" ООД и "Трансгео" ООД - позиция 1
- ДЗЗД "Коридор -8 -2025", с партньори "Транс Ел Инженеринг" ООД, "Вектор Бул" ООД, "Айзенбан унд Баупланунгс Гезелшафт" ГМБХ – Германия, позиция 1.
- Консорциум "Нет ИКюИ",в което влизат "Нет Инженеринг" АД и "ИКюИ Контрол" ООД - позиция 1 и позиция 2.
Позиция 1 включва оптимизация и актуализация на предпроектни проучвания и идеен проект за модернизация на жп участъка Радомир – Гюешево, идейно проектиране за жп участъка Гюешево – граница с Македония и изготвяне на ПУП и технически проект за модернизация на двата жп участъка. Срокът е 26 месеца, стойността е 16 638 304.87 лв. без ДДС.
Позиция 2 е за актуализация на подробната програма за модернизация и на стратегията за провеждане на тръжни процедури, както и за изготвяне на документация за кандидатстване за финансиране на строителството на железопътните участъци Радомир – Гюешево и Гюешево – граница с Македония. Срокът е 4 месеца, индикативната стойност е 221 840.61 лв. без ДДС.
Проектът се финансира от ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура", приоритетна ос 1 "Развитие на железопътната инфраструктура по "основната" Трансевропейска транспортна мрежа". Първоначално работата по проектите беше предвидена за ОПТ и включваше цялото трасе София - Перник - Радомир - Гюешево - граница с Македония. Впоследствие то беше разделено на две части и фазирано за този програмен период.
С финансиране от Техническа помощ на ОПТТИ по проекта на "София – Перник – Радомир" работиха за 9.5 млн. евро ДЗЗД "Нет - Италфер – ИКЮИ", съставено от Italferr - Италия, EQE - САЩ, Нет - България. След избора на изпълнител за технически проект на жп трасето Радомир - Гюешево - граница с Македония и изработването му следва да бъдат обявени два търга за строителство: за София – Радомир и за Радомир – границата с Македония.