При голям интерес изложбата "Пазители" гостува в Misericordia di Venezia (ГАЛЕРИЯ)
Съвместен проект на арт-галерия "Нюанс" и "Мизерикордия ди Венеция" събра под един покрив видни български и италиански общественици.











Във Венеция, емблематичната сграда на Скуола гранде де ла Мизерикордия отвори врати за изложбата "Пазители" на двама български изтъкнати автори – Лили Владимирова (иконопис) и акад. Крум Дамянов (скулптура).
Експозицията, открита на 5 май, е посветена на Българското председателство на Съвета на ЕС 2018. Сред официалните гости на събитието бяха министър Лиляна Павлова, както и кметът на Венеция Луиджи Бругнаро.
Куратор на изложбата е проф. Джулиано Пизани, а арт директор Лука Мациери. Изложбата поставя непреходната тема за универсалните човешки ценности в съвременния объркан и забързан свят. "Пазители" на духовността, на културното многообразие, на търсенето, на вярата и любовта.
Откривателят на таланта на българските автори Лили Владимирова и проф. Крум Дамянов за италианската публика е италианският колекционер и меценат д-р Пино Бизаца.
От него идва и поканата за съвместната работа на Арт-галерия "Нюанс" и "Мизерикордия ди Венеция".
Мостът между културите и творците е авторитетният италиански изкуствовед проф. Джулиано Пизани, който курира изложбата и е автор на главните есета в каталога.
Историческа сграда, в която се помещата изложбата е важна част от културното и художествено наследство на Венеция – претърпява значителна реновация и е открита през 2017 година. Изградена през 1583 г., сградата е била една от седемте "велики школи" (велики училища) във Венеция.
Въпреки това строителните работи и различните реконструкции продължават още 200 години.
Съоръжението е било изоставено след падането на Венецианската република, а от началото на 1800 г. е използвано като военни казарми, после като склад, място за държавните архиви и баскетболна зала.
Повече за изложбата:
"Двама съвременни творци ни приканват към размишление във време, в което е изгубено доверието в способността на изкуството да повдига въпроси, да внушава интерпретации, да дава израз на мисълта като средство за разбиране на реалността и на самия смисъл на съществуването. Използват на пръв поглед напълно различни изразни средства – той създава скулптури с модерна, актуална техника, докато тя рисува сакрални образи, тръгнала по стъпките на хилядолетна традиция. Ключът, който ги обединява, е в заглавието, което са дали на тази изложба – Guardians. Стражите са пазителите, бдителни и грижовни, на благата и ценностите, които са им поверени. Вдигат се в тяхна защита срещу всеки, който ги застрашава. Това е древна представа, много важна още в Платоновата "Държава": phýlakes, стражите, са пазителите на градивните принципи на идеалната държава. Те са природно надарени мъже и жени, които биват възпитани да предоставят качествата си в служба на гражданите, които са поверени на тяхното управление. Пазители и кормчии – "кормило" е етимологичното значение на думата управление (ит. governo)[1] – тяхна е отговорността да защитават и водят." Автор: проф. Джулиано Пизани |