PERI участва в изграждането на мост по метода на конзолното бетониране в Македония
Обектът е "Коридор 8, магистрала Кичево-Требениста, секция Кичево-Охрид, Република Македония"
PERI участва в изграждането на мост по метода на конзолното бетониране в Македония. Обектът е "Коридор 8, магистрала Кичево-Требениста, секция Кичево-Охрид, Република Македония".
Магистрала Кичево-Охрид е дълга 65 км. Най-голямата строителна фирма в Македония – ГД "Гранит" отговаря за строителството на първия участък от Кичево до Подвис. Предвижда се да бъдат изпълнени 14 виадукта, 13 подпорни стени с дължина 1.35 км, както и няколко подлези и надлези. В този участък попадат два моста, изграждани по метода на конзолното бетониране.
Единият от тях изгражда PERI. Той е с максимален отвор от 164. 5 м. Планираният период за строителство е 3 години. За изграждането на основната конструкция, инженерите на PERI са разработили решение с подвижни колички за конзолно изграждане BCC и кофраж от система VARIO. Гъвкавостта на кофража при настройване към различните напречни сечения спомогна за бързото реализиране на отделните тактове. Дължината на сегментите варира от 3.5 м до 5.0 м, като максималната дължина, която може да бъде изпълнена от системата, е 5.75 см. Максималното допустимо тегло на един такт е 250 тона. Системата лесно се адаптира към промени в напречното сечение на мостовата конструкция и променливите натоварвания.
Хидравличното преместване на системата, както и хидравличното настройване на кофража позволяват бързо достигане на проектните параметри при всеки такт на бетониране. Навременното доставяне на оборудването, подробно разработените планове и техническа документация, допълнително спомагат за ефективното използване на системата. Неразделна част от процеса са непрекъснатото обучение на персонала и професионална подкрепа от инженерите на PERI. Високият процент стандартни елементи гарантира икономическата рентабилност на проекта.
Ето какво сподели проектовия ръководител Ивана Димитрова:
"В сътрудничество с експертния екип на PERI, ние избрахме ефективно решение за изграждане на конструкцията, в съответствие с високите изискванията на проекта. Най-важното за нас бе обучението за работа с BCC системата, благодарение на което в много кратък срок усвоихме тази специфична технология за изграждане на мостове".
PERI е сигурният партньор при инфраструктурни проекти, благодарение на високотехнологичните системни решения за кофраж и скеле, съчетано с безупречен инженеринг и обслужване през целия строителен процес.