Green Life Resorts: Зимният сезон приключва с ръст на цените
Чуждестранните туристи движат пазара

С ръст на заетостта и покачване на цените за туристически услуги с около 15%, завършва зимния туристически сезон, отчитат от Green Life Resorts. По-голямата част от туристите по курортите отново са били чужденци. Хубавото е, че топлото време в края на 2017 г., което причини забавяне на активния сезон не е повлияло на туристическите резервации. Дори общият им брой надвишава стойностите от предходната година, посочват от Green Life Resorts. "Най-отчетлив ръст на активността наблюдавахме през януари, когато благодарение на по-студеното време и обилните снеговалежи, условията за зимни спортове се подобриха", коментира Йордан Куванджиев, изпълнителен директор на Green Life Resorts. Според него покачването на цените през този сезон се обуславя от подобряване на качеството на услугите в хотелските комплекси. ,,Голяма част от клиентите са склонни да платят повече ако получат по-добри условия", обяснява той.
Средният престой на туристите в зимните ни курорти е 3 дни, става ясно от анализа на компанията. Българите планират почивката си, като се съобразяват с ученическите ваканции, но често и "отскачат" само за уикенда. Затова в такива случаи запазват ваканцията си относително късно. Чуждестранните туристи остават средно между 5 и 7 дни, като планират почивката си дългосрочно и правят ранни резервации. "Немалка част от българите предпочитат няколко, но по-кратки ваканции, отколкото една дълга зимна почивка в рамките на годината", заяви Йордан Куванджиев. Семействата с деца и групи с по-млади хора продължават да бъдат основните клиенти на зимния туристически пазар.
Банско е най-посещаван от гърци, румънци и българи. Посещения има и от граждани на Сърбия, Турция, Македония и Великобритания. В Пампорово профилът на клиентите е по-различен, като възрастовата граница е малко по-висока, посочват от Green Life Resorts. Основните посетители там са от България, Турция, Молдова, Румъния, Русия и Македония.
Според компанията летният сезон също ще бъде силен. Вече има ръст на ранните записвания с 12%. Важен фактор за растящия пазар е навлизането на нискобюджетни компании с редовни полети до летище Бургас от март до октомври. "Покачване от почти 20% има и при онлайн резервациите, като този канал остава предпочитан предимно за късни записвания или най-рано до 40 дни преди датата на пристигане", уточнява Куванджиев.
При профила на туристите за летния сезон обаче се забелязва лека промяна. Българите са основният двигател – те са над 65% от почиващите в морските ни курорти. Лек спад се наблюдава при рускоговорящите граждани, въпреки ръста им през 2017 г. Като причина, от Green Life Resorts посочват възвърналия се интерес към дестинациите Турция, Египет, Тунис и Мароко, заради ексклузивните оферти и сравнително по-спокойната геополитическа обстановка. Ръст на запитванията има от страна на чешкия и словашкия пазар, но обемът на туристите от тези страни, все още е относително малък.
"Интересът на английските граждани все по-сериозно се измества на юг от Слънчев бряг, като дори вече работим с един от най-големите английски туроператори. През 2018 планираме по-сериозно позициониране на дестинацията и сред скандинавския пазар и страните от Западна Европа", коментира Йордан Куванджиев.
Цените на услугите в летните курорти ще се вдигнат с около 10%, прогнозират от компанията. Основната причина е все по-голямата взискателност на туристите. Все повече се търсят продукти с добавена стойност, като например осигурен паркинг, безплатна анимация за децата, използване на безплатни спортни съоръжения. "Туристите предпочитат услугите, които им се предлагат, да бъдат включени в пакет – в това число осигурени чадър и шезлонг на плажа, организирани вечерни събития", допълва Куванджиев. Семействата с деца най-често се възползват от възможностите за летни езикови програми по време на престоя си.