С какво моловете привличат посетители - удобна локация, кино, лесна ориентация, любезен персонал

- Категория "Мода" е с нараснало значение за добрия търговски микс в моловете.
- Разнообразието от продукти и атрактивните промоции са основни фактори за привличане на посетители в търговско-развлекателните центрове, а от събитията най-атрактивни са дегустациите на храна и напитки.
- Удобната локация, наличието на кино, лесната ориентация във вътрешността на мола, както и приятната атмосфера са сред важните отличителни характеристики на търговските центрове.
Това са основни изводи от проучване на Colliers и GfK за нагласите към модерните търговски центрове в София. Изследването се е провело в края на 2017 г. Целта му е да се анализират промените във вижданията на три основни таргет групи – посетители, търговци и собственици, спрямо предходно проучване от 2015 г. Мнението си споделиха 700 посетители, 72 търговци и 20 собственици.
Нарасналото значение на категория "Мода" е свързано и с факта, че за посетителите е станало по-важно да следват последните модни тенденции. В сравнение с предходното проучване при тях се наблюдава готовност да инвестират повече в спортно облекло и аксесоари, в парфюмерия и козметика.
Най-предпочитаните категории продукти са "Мода" и "Подаръци". Любимите марки на посетителите в категория "Мода" остават, както и през 2015 г., H&M, Zara и LC Waikiki. Сред мъжете, участвали в проучването, Andrews е най-харесваната марка, докато при жените на водещи позиции са Zara и Mango. От ключово значение за потребителите е наличието на любезен и отзивчив персонал в магазините.
Свободното си време посетителите на търговски центрове прекарват в интернет или пред телевизора, на трето място са разходките извън дома, а четенето на книги се класира на четвърта позиция. Те посещават молове средно веднъж на седмица, а на кино ходят приблизително два пъти в месеца. Предпочитаните от жените телевизионни канали са Nova TV и Fox Life, а от мъжете БНТ 1, BTV Action и Diema. Гледането на телевизия намалява като популярност, въпреки че продължава да е сред предпочитаните занимания през свободното време.
На база на проучването основните общи препоръки към търговските центрове са да продължават да доразвиват търговския си микс, да поддържат разнообразие от брандове и да организират събития и промоции.
Проучването на Colliers и Gfk дава отговор на въпроси, свързани с позиционирането и класацията на търговските центрове по различни критерии, причините за избора на един търговски център пред друг, любимите марки по категории продукти, колко са склонни да похарчат потребителите и за какво, как прекарват свободното си време, кои са предпочитаните телевизионни канали, радиостанции, списания, интернет сайтове, кои са най-добре възприеманите видове събития и промоции в шопинг моловете, както и много други. Провеждането на проучването за втори път дава възможност за извеждане на тенденции в поведението и идентифициране на развитие в нагласите на участниците.
Допълнителна детайлна информация от изследваното може да бъде предоставена под формата на индивидуален доклад, който дава точни данни за позиционирането както на конкретни марки, така и на самите търговски центрове като популярност, честота на посещаемост, любими продуктови категории, конкурентни предимства и полета за развитие. |