До ноември започва ремонтът на 17 км от АМ "Тракия" между Пловдив и Стара Загора в посока Бургас
До началото на месец ноември, ако времето позволи, ще започне текущ ремонт на деформираната активна лента на АМ "Тракия" между
Пловдив и Стара Загора в посока Бургас.
Предвижда се дейностите по 17-километровия участък да бъдат изпълнени в срок от три седмици, при въвеждане на временна организация и реверсивно движение. Очакваната стойност на предвидените за строителни дейности по трасето е 4,5 млн. лв. Те не стартираха през летния сезон, защото опашките, задръстванията и тапите са неизбежни, когато се извършва ремонт.
Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при посещението си в Област Пловдив на 14 октомври. Там той провери изпълнението на строително-монтажните работи по проекта за рехабилитация и реконструкция на пътя Пловдив - Асеновград.
Пловдив - Асеновград
Пред представители на медиите министърът съобщи, че има огромен напредък в реалното изпълнение на обекта, който е пример как трябва да се изпълнява пътен участък като ново строителство. Работи се поетапно. Първо ще се трасира и изгради новото платно, а след това ще се рехабилитира съществуващото, като изпълнението на дейностите изпреварва определения график, информира той.
Очаква се финансираната със средства от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 реконструкция на пътя да приключи до края на 2018 г. За да има добра пропускливост на пътя, сигурност и безопасност на придвижване, е необходимо да бъдат изградени локални платна и кръгови кръстовища, които не са включени в проекта по ОПРР. Изграждането им, което ще се финансира със средства от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура", ще зависи от провеждането на необходимите за изпълнение процедури, обясни Николай Нанков
Спорен е броят на кръговите движения, които трябва да се изградят.
Три са безспорните кръгови кръстовища – при Асеновград, на летището и при околовръстното шосе на Пловдив, което в последствие ще прерасне в пътен възел. Останалите ще ги коментираме с областния управител и кметовете на база анализ на трафика, за да запазим характеристиките на пътя като скоростен и да облекчим жителите на по-малките населени места, коментира министърът, но подчерта, че дискусионните въпроси се изчистват в движение. Цената на тези допълнителни съоръжения ще зависи от проектните им характеристики. За изграждането им ще е необходимо и отчуждаване на частни терени. По думите на областния управител на Пловдив Здравко Димитров процедурите за тях вече са в ход.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството потвърди поетия ангажимент към жителите на Област Пловдив да бъде завършено околовръстното шосе на административния център.