Обявиха търга за жп трасето Елин Пелин – Костенец за 1 милиард лева
НКЖИ обяви търг за трасето Елин Пелин – Костенец за 1 024 330 000 лв. без ДДС. Разделен е в три позиции:
Обособена позиция 1: Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200
Обособена позиция 2: Модернизация на железопътната отсечка от км 42+200 до км 62+400
Обособена позиция 3: Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598
Оферти могат да бъдат подавани само за една обособена позиция. Предложенията се събират до 5 октомври 2017 г., ще бъдат отворени в 10:00 часа на 6 октомври 2017 г.
Финансирането е по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020
Позиция 1: Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200
Началото на железопътната отсечка (съгласно изготвения технически проект) е нов км 22+554 по Път I и нов км 22+552 по Път ІІ. Краят на отсечката е нов км 42+200 на Път І и съответно нов км 42+203 на Път II. Проектът включва нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката между Разделен пост Вакарел и гара Вакарел. Изпълнението на договора за модернизация на двойната железопътна отсечка от км 22+554 до км 42+200, включва следните дейности:
1.Проектиране:
•Изготвяне на Работни чертежи и детайли за всички части на техническия проект;
•Изготвяне на технически и работен проект за сигнализация и телекомуникации.
2.Строителство, включващо следните основни дейности:
•Железен път:
-Осигуряване на проектна скорост на железен път 160 km/h за пътнически влакове и 120 km/h за товарни влакове;
-Габарит на натоварване GC, в междугарията и в гарите за главните и приемно-отправни коловози;
-Тип на релсите 60Е1;
-Земно платно, в съответствие с изискванията за проектна скорост, съгласно техническите изисквания на Наредба №55 за проектиране и строителство на железопътни линии, железопътни гари, железопътни прелези и други елементи от железопътната инфраструктура.
•Нови съоръжения на контактната мрежа, включително секционен пост Вакарел, системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони;
•Дейности и взаимодействия по инсталиране, тестване и пускане в действие на МКЦ в гарите Елин Пелин и РП Вакарел и автоблокировка в прилежащите междугария, включително в съседните на проекта междугария гара Казичане – гара Елин Пелин и РП Вакарел – гара Ихтиман;
•Изграждане на:
-2 броя двутръбни (2х2 за единична жп линия) тунела с приблизителна обща дължина 15 342,50 м. и евакуационни площадки. Съгласно техническия проект изпълнението на тунелите се предвижда да се извърши по тунелен способ;
-1 пътен надлез и 1 пътен подлез;
-8 бр. мостове и естакади;
-11 бр. водостоци и прокари;
-шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м;
-отводнителни съоръжения (отводнителни канали, предпазни канали, дренажни системи);
-изместване/реконструкция на 26 бр. пресичания на жп линията с друга инфраструктура;
-тръбно канална мрежа за Системите за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията, полагане на нов оптичен кабел и изместване на съществуващия оптичен кабел;
-изграждане на системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
•Ограда от двете страни на железопътната отсечка за възпрепятстване преминаването през жп линията, в гарите и междугарията.
3.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството за проекта за сигнализация и телекомуникации в обхвата и по смисъла на чл. 162, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).
4.Пускане в експлоатация – изготвяне и предаване на екзекутивната документация по проекта и получаване на Разрешение за ползване по реда на ЗУТ.
Възложителят организира организиран оглед, при условията, посочени в документацията за участие.
Сред критериите за оценяване е включен и срокът за изпълнение на естакада при км 30+765 , както и изпълнението на тунел 2, продължителност на прекъсванията на движението на влаковете, влагането в строежа на изкопаните земни маси и инертни материали, и др.
Прогнозната стойност на позиция 1 е 554 131 000 лв. без ДДС. Времето за изграждането й е 72 месеца
Позиция 2: Модернизация на железопътната отсечка от км 42+200 до км 62+400
Началото на железопътната отсечка (съгласно изготвения технически проект) е нов км 42+200 по Път I и нов км 42+203 по Път ІІ. Краят на отсечката е нов км 62+400 на Път І и съответно нов км 62+400 на Път II. Проектът включва спирка Веринско, гара Ихтиман и спирка Стамболово. Изпълнението на договора за модернизация на двойната железопътна отсечка от км 42+200 до км 62+400, включва следните дейности:
1.Проектиране
•Изготвяне на Работни чертежи и детайли за всички части на техническия проект;
•Изготвяне на технически и работен проект за сигнализация и телекомуникации.
2.Строителство, включващо следните основни дейности:
•Железен път:
-Осигуряване на проектна скорост на железен път 160 km/h за пътнически влакове и 120 km/h за товарни влакове;
-Габарит на натоварване GC, в междугарията и в гарите за главните и приемно-отправни коловози;
-Тип на релсите 60Е1;
-Земно платно, в съответствие с изискванията за проектна скорост, съгласно техническите изисквания на Наредба №55 за проектиране и строителство на железопътни линии, железопътни гари, железопътни прелези и други елементи от железопътната инфраструктура.
•Нови съоръжения на контактната мрежа, системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони;
•Дейности и взаимодействия по инсталиране, тестване и пускане в действие на МКЦ в гара Ихтиман и автоблокировка в прилежащите междугария, включително в съседните на проекта междугария гара РП Вакарел – гара Ихтиман и гара Ихтиман – нова гара Костенец;
•Изграждане на:
-4 бр. надлези;
-3 бр. мостове;
-39 бр. водостоци и прокари;
-шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 448 м;
-отводнителни съоръжения (отводнителни канали, предпазни канали, дренажни системи);
-изместване/реконструкция на 35 пресичания на жп линията с друга инфраструктура;
-тръбно канална мрежа за Системите за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията, полагане на нов оптичен кабел и изместване на съществуващия оптичен кабел;
-изграждане на системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
•Ограда от двете страни на железопътната отсечка за възпрепятстване преминаването през жп линията, в гарите и междугарията.
3.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството за проекта за сигнализация и телекомуникации.
4.Пускане в експлоатация – изготвяне и предаване на екзекутивната документация по проекта и получаване на Разрешение за ползване по реда на ЗУТ.
В критериите за оценка е включено времото за изпълнение на мостовете, продължителността на прекъсванията на влаковото движение, влагане на изкопаните земни маси и инергни материали и други. Прогнозната стойност на позиция 2 е 116 154 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение на позицияна е 48 месеца.
Позиция 3: Модернизация на железопътната отсечка от км 62+400 до км 73+598
Началото на железопътната отсечка (съгласно изготвения технически проект) е нов км 62+400 по Път I и нов км 62+400 по Път ІІ. Краят на отсечката е нов км 73+598 на Път І и съответно нов км 73+599 на Път II. Проектът включва спирка Немирово. Изпълнението на договора за модернизация на двойната железопътна отсечка от км 62+400 до км 73+598, включва следните дейности:
1.Проектиране
•Изготвяне на Работни чертежи и детайли за всички части на техническия проект;
•Изготвяне на технически и работен проект за телекомуникации.
2.Строителство, включващо следните основни дейности:
•Железен път:
-Осигуряване на проектна скорост на железен път 160 km/h за пътнически влакове и 120 km/h за товарни влакове;
-Габарит на натоварване GC, в междугарията и в гарите за главните и приемно-отправни коловози;
-Тип на релсите 60Е1;
-Земно платно, в съответствие с изискванията за проектна скорост, съгласно техническите изисквания на Наредба №55 за проектиране и строителство на железопътни линии, железопътни гари, железопътни прелези и други елементи от железопътната инфраструктура.
•Нови съоръжения на контактната мрежа, включително секционен пост Костенец, системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони;
•Изграждане на:
-8 еднотръбни (8х1 за двойна жп линия) тунела с приблизителна обща дължина 5478 м и евакуационни площадки. Съгласно техническия проект изпълнението на тунелите с №№ 6, 7, 9 и 10 се предвижда да се извърши по открит способ, а тунелите с №№ 3, 4, 5 и 8 – по тунелен способ;
-13 мостове и виадукти;
-9 водостоци и прокари;
-шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 1066 м;
- отводнителни съоръжения (отводнителни канали, предпазни канали, дренажни системи);
-изместване/реконструкция на 12 пресичания на жп линията с друга инфраструктура;
-тръбно канална мрежа за Системите за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията, полагане на нов оптичен кабел и изместване на съществуващия оптичен кабел;
-изграждане на системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
•Ограда от двете страни на железопътната отсечка за възпрепятстване преминаването през жп линията, в гарите и междугарията.
3.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството за проекта за телекомуникации.
4.Пускане в експлоатация – изготвяне и предаване на екзекутивната документация по проекта и получаване на Разрешение за ползване по реда на ЗУТ.
Сред критериите за избор е продължителността на прекъсванията на влаковото движение, срокът за изпълнение на тунел 3, времето за изпълнение не виадукт при км 70+ 632, влагане на изкопаните земни маси и инертни материари от участъка и други.
Прогнозната стойност на позиция 3 е 354 045 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнението й е 66 месеца.