"Терминали" ЕАД е единствен кандидат за концесията на Интермодален терминал - Пловдив
В присъствието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, бяха отворени подадените оферти за участие в откритата процедура за предоставяне на концесия на "Интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България – Пловдив". Единствен кандидат за участие е дружеството "Терминали" ЕАД, което е еднолична собственост на "ПИМК Холдинг Груп". Бъдещият оператор ще има задължение да финансира поддържането, управлението и модернизирането на обекта за срок от 27 години. Концесионната площ е 77 342 кв. м. Участникът, определен за концесионер, трябва да инвестира в терминала минимум 4 687 600 лева без ДДС за целия срок на концесията. Отделно от това, минималното фиксирано концесионно плащане към държавата е 50 000 лева годишно, като сумата ще бъде индексирана на всеки три години, съгласно отчетената инфлация. Участникът ще има задължение да направи допълнително еднократно концесионно плащане в размер на 5 000 лева без ДДС, при влизане в сила на концесионния договор, както и да заплаща процент от годишните нетни приходи, който не трябва да бъде по-малко от 10 %. Прогнозните приходи за държавата за целия срок на концесията се изчисляват на 1 255 000 лева без ДДС.
Интермодален терминал – Пловдив е изграден със средства от ОП "Транспорт" 2007 – 2013 г. и национално съфинансиране. Общата му стойност възлиза на 13 940 446,325 лв. Съгласно направените анализи на трафика и прогнозите за търсене на услугите очакванията са, че Интермодален терминал Пловдив ще обслужва главно товари от и за Южен централен район на планиране – това са областите Пловдив, Пазарджик, Смолян, Кърджали, Хасково и прилежащата област Стара Загора. Основният товаропоток се очаква да бъде от и за страните от Централна и Западна Европа, а с въвеждането в експлоатация на тунела под Босфора се създаде и възможност за сухопътна връзка и превоз на товари в посока Близкия и Далечния изток и Китай.
Предвижданията са през първоначалния период на експлоатация (2 - 3 години), докато интермодалният терминал се утвърди на пазара, годишното увеличение на обработените контейнери да бъде в рамките на 500 – 1000 TEU. 57 600 TEU на година е предвиденият максимален капацитет на Интермодален терминал Пловдив, чието достигане се очаква в период от 30 – 40 години. При изчерпване на този капацитет са предвидени възможности за разширяване на терминала в съществуващите му граници.