Разделят търга за тунел "Железница" от АМ "Струма" на три части

Необходимо е да рестартираме процедурата по избор на изпълнител за изграждане на тунел "Железница" със съкратени срокове. Поне с 400 дни трябва да се редуцира времето за изпълнение. Технологично търсим вариант за строителство на тунела в по-кратки срокове.
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Обществената поръчка за съоръжението ще бъде обявена в три обособени позиции. Първата ще бъде за пътното платно до тунела, втората – за самия тунел "Железница", а третата обособена позиция ще обхваща съоръженията и пътните платна след него.
По този начин ще се строи едновременно и по-бързо от повече фирми при съкратени срокове, тъй като трябва да се изпълнят ангажиментите в рамките на 2-3 години от сключването на договора, добави министърът.
По отношение на лот 3.2 Крупник - Кресна на АМ "Струма", оценката за въздействие върху околната среда за този участък е завършена. Подготвя се техническа експертиза към нея и към оценката за съответствие. В началото на юни двата документа се очаква да бъдат внесени в Министерството на околната среда и водите, а строителните дейности да започнат в началото на 2019 година.
"В рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим най-тежкия участък от АМ "Струма", каза още Николай Нанков.
"Ще удължим срока за подаване на оферти за избор на изпълнител за тол системата, като до края на годината трябва да има избран изпълнител", съобщи министър Нанков.
Предвидените структурни промени в Агенция "Пътна инфраструктура" са с цел по-голяма прозрачност при провеждането на обществените поръчки и по-добро функциониране в оперативен план на звената в агенцията. Сред обмисляните промени министър Нанков посочи възможността за обособяване на дирекция "Пътна безопасност" в АПИ. Целта е по-добър контрол на състоянието на съоръженията.