Железопътният проект Септември – Пловдив ще бъде завършен до 1 август 2017 г.
В края на юли – началото на август завършва целият железопътен порект Септември – Пловдив. Засега той е нефункциониращ. Проектът е разделен на 4 позиции.
Позиция 1 Септември – Пазарджик ще получи акт 16 в периода 16 - 23 май 2017 г. Стойността на обекта е 57 083 580 лв. без ДДС. Изпълнител е консорциум "Свителски-РВП Кьоне"
Позиция 2 Пазарджик – Стамборийски ще има акт 16 в периода 16 - 30 май 2017 г. Стойността на договора за строителство е 49 842 820 лв. без ДДС. Изпълнител е ДЗЗД "Ай Джи Ей – ЖП Инфраструктура".
Позиция 3 Стаболийски - Пловдив вече има и акт 16 и разрешение за ползване. Отсечката ( 67 233 454 лв., от тях помощта от ЕС е 17 млн. лв., НКЖИ плаща 45.773 млн. лв.) беше открита от служебният министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев, който връчи на изпълнителния директор на НКЖИ Красимир Папукчийски разрешението за ползване. Финансирането на участъка е по ОП"Транспор"" 2007-2013. Предназначен е за 160 км в час при конвенционални вагони и 200 км в час за накланящи се кошове. Изпълнители са "Порр Бау" ГМБХ, Австрия, консултант на цялото трасе е консорциум ЕPG - ЕTE.
Независимо че два от трите участъка нямат акт 16, те са пуснати за движение. Влаковете, които пътуват по готовия участък, не могат да вдигнат повече от 130 км в час. За да се постигне скорост от 160 км в час е необходимо страната да разполага с модерен жп подвижен състав.
Позиция 4 е за "Проектиране и изграждане на системите за сигнализация в участък Септември-Пловдив и телекомуникации София-Пловдив". Стойността на договора за тази позиция е 69 245 183 лв. без ДДС. Изпълнител е Консорциум "ТКБ София-Пловдив". Акт 16 за нея ще има до 1 август 2017 г. Тя обхваща цялото трасе и "изчаква" завършването на всички останали дейности по трите позиции. По тази причина завършва последна.
Името на целия проект е "Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив – част от Транс-европейската железопътна мрежа" се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Общата стойност на проекта е 630 626 259 лева. От тях безвъзмездната помощ е 200 000 000 лева, като от Кохезионния фонд парите са 160 000 000 лева, национално съфинансиране - 40 000 000 лева, а съфинансирането от ДП НКЖИ е 430 626 259 лева. Възложител е ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура", Управляващ орган - Дирекция "Координация на програми и проекти" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.