5 компании ще стартират дейността си в индустриалната зона Българово тази година



Очакванията са до края на годината общо 5 дружества да са стартирали дейността си в индустриалната зона Българово, край езерото Вая на Бургас. Тя е разположена в близост до товарната гара и има директна ЖП и шосейна линия до пристанище Бургас. В непосредствена близост са и АМ "Тракия", както и летище Бургас.
Осигурени са всички възможни инфраструктури – ток, вода, газ, оптичен интернет. Изграждат се и вътрешните улични връзки, а довеждащата до индустриалния парк ул. "Крайезерна" в момента се разширява в четирилентов път.
Тези предимства на развиващата се индустриална зона изтъкна изп. директор на "Индустриален и Логистичен парк – Бургас" АД Стамен Стамов пред министъра на икономиката Теодор Седларски, при посещението му в Индустриалния парк преди дни.
Индустриалният парк в Бургас е единственият в страната със смесен тип на управление – Община Бургас и НКИЗ. Няколко дружества са сключили вече договори с Индустриалния и логистичен парк за производство на отоплителни и вентилационни системи, бетонови смеси, международни превози, автоуслуги, производството на метални конструкции, мебели и хранителни продукти.
Общо 10 компании са купили терени в Индустриалния и логистичен парк. Това са преди всичко български компании, сред които вече работещи са "Хидробетон", "Термал инженеринг", за аспирационна техника, хлебозавод на "Джей Ел Пи", мебелна фабрика "Роял спот" за производство на мебели за износ за Германия и скандинавските страни, Логистичен център за международни превози, "Асти груп" – метални конструкции; "Премиум кар сървисес" – автосервиз; "Стиб 2" ООД – за месо и местни продукти и др.
Ето какво сподели за възможностите за развитие на Индустриалните зони в Бургас и региона изп. директор Стамов пред gradat.bg
Какви са възможностите за развитие на Индустриалните зони в района на Бургас?
Профилът на Индустриалния и Логистичен парк в Бургас е насочен към малкия и среден бизнес и към фирмите с висока добавена стойност, с възможности за създаване на по-голям брой работни места. Парцелите в него са между 2 и 40 дка площ, като повечето са с площ от от 2,3,5 до 10 дка.
Целта ни е да не правим релокация на бургаски фирми в Технологичен парк Бургас. При желание от страна на местни производители да присъстват в индустриалните зони в Бургас и Българово, условието е да удвоят капацитета на съществуващото производство, или да създадат ново.
От друга страна големият терен от 3500 дка в Равнец, придобит от държавата, е чудесна възможност за развитие на големи производствени комплекси.
Какъв и потенциалът на бившото летище край Равнец де се превърне в голям индустриален парк?
Опитът, който сме придобили ще пренесем към новата база в Равнец.
Тази зона разполага с изградена вече довеждаща инфраструктура, жп линия с малка таргет гара. Лесно ще се изгради байпас с терминал за претоварване. Налични са водопровод и електрическо захранване, т.е. основните опции, необходими за индустриална зона. В момента се прави предпроектно проучване. Следва да се направи визия, проектиране, и инфраструктура, която би отнела повече разходи.
Какви са инвестициите в съществуващата вече индустриална зона Българово?
Предстои строителството на производствено предприятие на италианска фирма "Стратежия", която ще произвежда детайли за обувната промишленост върху закупен терен от 12 дка. Това е и първият инвеститор в зоната. Другите двама инвеститори в индустриалната зона са "Агротех" и "Мегатрон", вносители на селскостопанска техника.Те имат намерение да развият свои производствени и ремонтни бази в зоната. Закупили са необходимите им терени, като в момента се проектират техните бази и се очаква скоро да бъдат представени за одобрение в Община Бургас, която е собственик на земята в зоната. Четвъртият инвеститор е българска фирма "Генчев Агро 1" , занимаваща се със земеделие и иска да развие своя складова база на площ от 10 дка. "Стронг Брик" също е заявила намерение да изгради предприятие за изработка на тухли и плочки.
Какви са перспективите Икономическа зона Бургас да достигне до Тракия Икономическа зона, за което се говори напоследък ?
Перспективите са повече от добри, тай като ние се учим в движение и виждаме какво се случва в Пловдив. Същевременно отбелязваме и най-големия проблем там, а именно намирането на работна ръка. В тази връзка Община Бургас е сформирала работна група от специалисти, които са създали образователен борд. Целта е да се анализират процесите, свързани с недостига на работна ръка в Централна България, и да вземем навременни мерки, за да не се случва при нас. При нас има същия проблем и със сезонната заетост, която слиза до под 2%, и то благодарение на туризма, което е проблем за индустрията. Но в крайна сметка това е въпрос на мотивация, социални пакети, образование и перспектива. Засега разчитаме на кадри не само от Бургас и региона, но и на районите около Сливен и Ямбол.