УАСГ ще си сътрудничи с Ейч Ти Ай България за реализацията на млади таланти в транспортната инфраструктурата



Подобряването на нормативната база в страната и подготвянето на качествени кадри в транспортната инфраструктура, които да отговорят на основните нужди на пазара са основните цели на меморандум, подписан вчера между катедра "Пътища" на Университета по архитектура, строителство и геодезия, Ейч Ти Ай България, Български форум за транспортна инфраструктура и Института по транспортно строителство и инфраструктура.
"Предизвикателствата са въвеждане на нови технологии. Много често технологиите в днешно време, които се реализират в иновационните центрове на големите предприятия и концерни изпреварват донякъде консервативното образование.", споделя проф. д-р инж. Славейко Господинов, ръководител катедра "Висша геодезия".
Той очаква още технологиите, които са навлезли в практиката да допринесат за повишаването на нивото на преподавателския състав и да се стопи разликата между реалността и това, което се преподава в учебните зали.
"Вярваме, че инвестицията в младите хора ще допринесе за нашата кауза да развиваме компетенциите на строителния пазар." – споделя Нина Вълчева, административен директор на Ейч Ти Ай България.
За последните две години двама студенти от УАСГ са се присъединили към екипа на Ейч Ти Ай България и компанията продължава да работи активно със студенти. Меморандумът предвижда Ейч Ти Ай да осигури възможност за платени стажове в компанията, да съдейства на студентие за разработка на дипломните им работи чрез предоставяне на реални казуси от практиката, да предоставя своята база на студенти, да провежда професионални лекции в университета.
От своя страна Българският форум за транспортна инфраструктура включва партьорите в структурите си, популяризира меморандума и поставя обществени обсъждания, поставени от партньорите. Меморандумът предвижда Институтът по транспортно строителство и инфраструктура да организира общите събития на партньорите, да включва теми, проблеми и въпроси, поставени от партньорите за обсъждане в своите събития.