"Тракийско злато" е цветът на 2017 г.
Организатори на инициативата "Цвят на годината" са Асоциацията на интериорните дизайнери и "Оргахим" АД





"Тракийско злато" е цветът на 2017 г. Това обявиха Гена Събева, председател на Асоциацията на интериорните дизайнери, и Георги Василев, маркетинг мениджър на "Оргахим" АД пред архитекти, дизайнери и професионалисти от строителния сектор. Определянето на тенденцията е резултат на дълъг процес на консултиране и избор с участието на дизайнери, продуктови мениджъри и специалисти по колористика. Проведоха се специално организирани професионални работилници с презентации на актуалните глобални цветови тенденции с провеждане работа по групи, изработване на колажи (Mood boards) от разнообразни мостри (текстил, дамаски, цветови листчета, плоскости, камъни) и материали (снимки и изображения), на основата на обобщението на които е излъчен цветът на 2017 г. За 2016 г. цветът на годината за България беше "Нептун". В световен мащаб обявения от Pantone цвят за 2017 г. е Greenery.
"Тракийско злато" е вдъхновен от корените и земята ни, цветът обобщава главната тенденция в интериорния дизайн да се използват естествени "устойчиви" материали. Цвят на слънцето, на духовното израстване и на съвършенството – символизира стремежът към един по-добър и по-извисен свят на фона на разкъсваната от конфликти действителност. Той е свързан както с Изтока, така и със Запада – от златото на ориента до блясъка на ренесансова Европа. Принадлежи към жълтата гама, свързвана с емоциите и настроенията и възприемана еднакво добре както от мъже, така и от жени, обобщи Георги Василев.
"Тракийско злато" е перфектен акцент в т.нар. скандинавски интериорен дизайн, който е популярен и актуален и в България, намира приложение в домашния уют (спални, кухни и трапезарии), и в деловата офисна среда – стаи за срещи, кътове за отмора, акценти в атриуми и фоайета. Цвят 2017 има своята символика и място и в градската среда – паметници, фасади и паркове грейват в орнаменти от "Тракийско злато". В столицата жълтите павета и до днес са неформален паметник на културата с многолика символика за стародавен център, съчетаващ усещането за управление, държавност, естетика и лукс, се казва в мотивите за избора.
"Цвят на годината" е инициатива на "Оргахим" АД, която се провежда за втора година година в партньорство с Асоциацията на интериорните дизайнери в България. Целта е тя да се превърне в генератор на нови идеи в работата с цветове, както и да зададе тенденции и перспективи за вида на обграждащата ни среда, коментират организаторите. Амбицията на "Цвят на годината" е да се наложи като водещо събитие в бранша и да даде възможност на професионалната гилдия да задава тенденции на локално ниво.
"Оргахим" АД е най-големият производител на бои, лакове, смоли и анхидриди в България и една от най-големите и най-добре оборудвани химически компании в Югоизточна Европа, с над 110-годишна история в производството на специализирани химикали и покрития. Компанията има над 2000 продукта, 500 служители, 5 фирмени магазина, 7 дистрибутора и партньори в цялата страна.