Догодина започва строителството на последното трасе от АМ "Струма" през Кресна
Последният вариант на трасето на участъка на АМ "Струма" през Кресненското дефиле представи по време на строителен форум инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура".
Това е варианта с две отделни трасет. От София към Кулата магистралата ще дублира сега съществуващия път с известни корекции, а в направлението Кулата - София магистралата ще минава източно от дефилето през ниските части на Пирин и Стара Кресна.
Забавянето на строителството на този участък е "най-лошият възможен вариант и за хората и за природата" подчерта той, като увери присъстващите, че ще бъдат преприети всички необходими мерки за опазване на природата.
През 2017 г. ще започне изпълнението на този проект и той ще е готов до края на 2020 г., заяви инж. Лазаров.
Изграждането на автомагистралите "Хемус" и "Струма" и довършването на обхода на Габрово са най-големите предизвикателства пред пътната агенция през следващата година, заяви той.
Сред приоритетите на Агенцията са и участъци от трасето София - Калотина, направленията Видин – Ботевград и Русе - Бяла, които могат да бъдат реализирани при финансиране.
В момента са пуснати две процедури за избор на изпълнител на участъци от АМ "Хемус". Предстои да бъдат изградени 26 км. Това са участъкът от Ябланица до Боаза с дължина около 10 км. Вторият участък е 16 км и е на територията на област Шумен.
За участъците след Боаза до пътя Плевен - Ловеч в момента текат процедури за избор на проектант, който да направи технически проект на оптималните трасета, за да може да се актуализират проектите, които бяха пуснати преди 2 години от НКСИП. Целта е по-евтин вариант за преминаване през този тежък терен, обясни инж. Лазаров.
Ще се разчита основно на национално финансиране за строителството на АМ "Хемус".
По отношение на обхода на Габрово инж. Лазаров каза, че в момента, въпреки големите трудности и забавяне заради жалби, този обект ще стартира и да бъде пуснат изцяло в експлоатация през 2017 г.