ЛИДЛ откри първата по рода си интелигентна сграда в ритейл сектора в България (снимки)
Обектът, в кв. "Младост"2 на столицата , е с оптимизирани вътрешните пространства, нови функционалности, дизайн и фокус енергийната ефективност







Първият търговски обект, с изцяло нова концепция от веригата "Лидл" отвори врати в столичния кв. "Младост". Немската ритейл верига въвежда нова концепция в световен мащаб, като това е вторият открит обект от ново поколение, изграден по-малко от година, след Италия.
Същевременно това е и първата по рода си интелигентна сграда в рилейл сектора в България, която ще бъде сертифицирана по системата BREAM. Проектът е изцяло фокусиран върху енергийната ефективност и опазването на околната среда, оптимална функционалност за клиенти и служители, подобрен дизайн и комфорт.
Концепцията е пренесена от Италия, но у нас е направена детайлна разработка на отделните елементи от дизайна и функционалността на сградата, обясниха от ръководството на Лидл.
На официалното откриване днес присъстваха Дончо Барбалов, зам.-кмет на Столична Община; Александър Лукаров, зам.-кмет на СО р-н "Младост"; Милена Драгийска, управител на "Лидл България", Любомир Хърсев, финансов и административен директор на "Лидл" у нас; както и колегата му Бисер Инчовски, управител на "Централизирани дейности".
Срез гостите бе и изп. директор на Агенцията за инвестиции Стамен Янев.
"Лидл е начин на мислене. Ние сме силни благодарение на глобалната си принадлежност, но и националното напасване". Така синтезирано Милена Драгийска обясни българската концепция за визия, дизайн и функционаст, характеризиращи новото поколение обекти на немската верига.
Ето някои характеристики на тази концепция:
|
Инвестицията в новата концепция се равнява на 10% повече строителни разходи
спрямо настоящите обекти на веригата, това обясни ръководството на компанията. Строителната площ се запазва за сметка на преустройство на вътрешните пространства.
Площта на социалните помещения е увеличена двойно, от 90 на 200 кв. м. Помощните помещения разположени на втория етаж, като по този начин се освобождава повече търговска площ. Търговската зала е с 10% по-голяма площ и обем – около 1100 кв. м.
Липсата на окачен таван и изнасянето на помещенията за персонала на втория етаж отваря повече пространство на търговската част. Тя се отличава с разширение на коридорите, оптимизация на регалите, както и на зоната на касите.
Социалните помещения са изнесени на второ ниво – създадени са удобни помещения за хранене и отдих, както и малка презентационна зала.
Иновациите имат за цел да гарантират повече удобства за клиентите, да усъвършенстват работната среда за служителите.
При строителството са използвани дълготрайни строителни материали, естествени материли, високоефективни системи за изолация, климатизация и др. Те способстват за по-добрата вентилация на помещенията, увеличеният процент слънчева светлина, завишени параметри за акустиката, нов дизайн, които създават допълнителен уют.
Акцент е Енергийната ефективност - 30% по-малко консумирана енергия
Предстои сертифициране на сградата по системата BREAM за енергийна ефективност. Това обяви Андрея Момерин, който подпомага цилия процес на оценяването на сградата.
Сградата е оборудвана с висококачествени сградни инсталации за доставка на въздух, дневна светлина и акустика. Обектът е оборудван и със система за управление на сградни инсталации, която позволява автоматично управление и мониторинг на всички инсталации и точки на консумиране на енергия.
Климатизацията на сградата е разработена така, че да използва за отопление през зимата отпадната топлина от хладилното оборудване.
Вентилационната система позволява тепмериране на постъпващия пресен въздух в помещенията да се използва съответно топлият или студен отработен въздух.
Благодарение на тези инсталирани системи, сградата използва 30% по-малко енергия, спрямо стандартните настоящи търговски обекти.
Като следваща стъпка предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на магазина и 2 станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.
БЪДЕЩЕТО
До края на годината се откриват още 2 магазина от ново поколение – в София и Благоевград
Тази година ще отворим още 2 магазина, с изцяло новата визия. Единият ще бъде открит на 30 септември в София Ринг мол, който е и първият магазин в столичен мол. Вторият магазин ще бъде в Благоевград, където марката стъпва за първи път. Това обяви управителят на "Лидл България" Милена Драгийска.
За 2017 г. компанията предвижда да открие поне още 5 магазина в страната.
Компанията стъпва на българския пазар през 2010 г. Като до момента има отворени 20 обекта(с новооткрития днес).
"Амбицирани сме да обновим и старите магазини", обясни управителят на Лидл. Сградният фонд ни е едва на 3,5 години, затова трябва да сме внимателни, когато инвестираме в промяна на дизайна или въвеждане на подобна концепция в настоящите обекти, обясни още Драгийска.
По думите й такива промени има вече в по-рано строените софийски магазини, в Младост, Дружба и др.