Извършен е 40% от ремонта на пътя Микре-Соколово на стойност 5,2 млн. лева
Завършени са над 40% ремонтните дейности на третокласнния път Микре-Соколово, който е изключително важен в област Ловеч. Това установи проверка на Зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков, заедно с представители на Агенция "Пътна инфраструктура" и местната власт.
Превантивният ремонт на пътя, строен преди 32 години ще завърши до август. Ремонтът на участъка от 15,5 км започна в началото на юни и ще струва 5,2 млн. лева, обясни Зам.-министърът Нанков. Финансирането бе осигурено, след като правителството прехвърли средства към министерството.
Зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков провери вчера на строително-ремонтните дейности, заедно с инж. Дончо Атанасов и инж. Георги Златев–от Агенция "Пътна инфраструктура" и инж. Георги Грозданов – директор на Областно пътно управление-Ловеч, както и областният управител на Ловеч Ирина Митева и кметовете на общините.
Към момента са изпълнени профилиране на 10 000 кв.м. банкети; машинно оформяне на 8 500 м земни окопи; изградени са 8 нови водостоци с дължина 66 м и са реконструирани 55 стари водостоци; изсечени са двустранно храсти на 12 км от дължината на участъка; извършен е демонтаж на 3 500 м бетонови ивици; доставени и положени са 100 м бетонови улеи; извършено е студено фрезоване на 625 куб.м. асфалтова настилка;1 500 кв.м. студено рециклиране на асфалтова настилка на средно 25 см. и др. Поставят се нови бордюри и тротоари в чертите на населените места. След полагането на новия асфалт ще бъде положена полимерна маркировка, увери още зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството. В участъка, който бе инспектиран днес, има 8 укрепителни стени с обща дължина 484 м, от каменна зидария и циментов разтвор, с височина от 0,80 до 1,80 м, които са били с частични разрушения, хоризонталната маркировка – износена, а вертикалната сигнализация – непълна, поясни още зам.-министър Нанков.
Пътното платно в целия участък е с две ленти за движение. Ширината на настилката варира от 6,5 до 8 м със затревени банкети, а в населените места затревени тротоари, с ширина от 1 до 1,50 м.
Средно 1762 автомобила се движат по пътното трасе за денонощие. Това поясни инж. Георги Грозданов. По думите му общото състояние на настилката е било лошо, с множество мрежовидни и единични пукнатини, дупки и слягания, а отводняването повърхностно, посредством необлицовани окопи, реголи и водостоци, повечето от които затлачени, в лошо състояние и с недостатъчен отвор.