Новият пътен мост над р. Марица в Пловдив ще струва 15 млн. лв.

Готов е техническият проект за новия пътен мост над р. Марица в Пловдив. По предварителни разчети за неговото изграждане ще са необходими 9 млн. лв. и още приблизително 6 млн. лв. за развръзките с бул. "Марица" – юг и бул. "Марица-север", съобщи кметът инж. Иван Тотев. Пътната връзка е част от т.нар. западна тангента на Пловдив, и ще свързва бул. "Копривщица" и бул. "България", западно от съществуващия жп мост.
През март 2013 г. след проведена обществена поръчка общината възложи изработване на инвестиционен проект за техническо решение на моста на "Илия Бурда" ЕООД - София.
По задание съоръжението започва от входа на стадион "Пловдив", зала "Чайка" и след това чрез кръгово кръстовище преминава в мост над р. Марица и достига западно от стадион "Марица" и булевард "България" до кръстовището на МБАЛ "Пловдив". Идеята е да продължи по така наречената Западна тангента или Голямоконарско шосе за бързо излизане от града и свързване с магистрала "Тракия".
Новият мост е 9-отворен с осово разстояние между стълбовете 29,50 м, като само крайните отвори са по-къси (22,5 м) с цел намаляване височината на гредите, а от там осигуряване на по-голям подмостов габарит. Общата дължина на съоръжението е 248 м. В проекта е предвидено да има още тротоари и велоалея.
"В момента правим ПУП за нов железопътен мост на НКЖИ и за нов пътен мост. Преди няколко месеца представихме проект за повдигане на ЖП линията и преминаването през бул. "Васил Априлов" и Централна гара, проект, който не е включен в ОП "Транспорт". Към настоящия момент вече има входирано задание за промяна на Подробния устройствен план, който има за цел да повдигне линията от булевард "Копривщица" до река Марица", обясни кметът инж. Иван Тотев. Той допълни, че двата моста – на Община Пловдив и на НКЖИ трябва да вървят заедно, защото попадат в едни и същи имотни граници, но са две различни съоръжения и с два източника на финансиране.
"Това не е просто мост, съоръжението е една пътна връзка, която свързва булевардите "Копривщица" и "България". Значението на самото съоръжение е много важно, защото то дублира и поема трафика, който отива към булевард "Васил Априлов" и натоварва кръстовището "Васил Априлов" с бул. "България" и "Васил Априлов" с бул. "6-ти септември", уточни още кметът.
С реализирането на подобен проект трафикът ще може да бъде отведен в посока запад или пътят от Пазарджик заедно с Голямоконарско шосе да се разгърне в район "Западен" и от оттам чрез "Модър-Царевец" в район Южен, което ще разтовари трафика от Централна градска част.
"Ако направим трите съоръжения, а именно – новият мост на река "Марица", "Модър-Царевец" и булевард "Северен" до Карловско шосе до голяма степен трафикът в Пловдив ще има алтернативни маршрути, а не както е сега – колите да преминават през Централна градска част. 60% от тях минават през Тунела, а другите през булевардите "Руски" и "Източен".
Дългосрочната стратегия на Община Пловдив предвижда махане на паважа на булевард "Копривщица", като всички прелези ще бъдат заменени с кръгови кръстовища, които са най-безконфликтното преминаване с булевардите "6-ти септември", "Свобода" и "Пещерско шосе".