Избират изпълнител на връзката Свиленград - Бургас от пътен възел "Оризово"

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви търг за "Избор на изпълнител на строително – монтажни работи на обект: "Пътна връзка "Свиленград - Бургас" на пътен възел "Оризово" при км 170+790 на АМ "Тракия". Целта на обществената поръчка е изграждането на липсващата пътна връзка Свиленград – Бургас на пътен възел "Оризово", който осъществява пресичането на две нива на магистралите "Марица" и "Тракия". Стойността на проекта е 710 000 лв., срокът за изпълнение е 40 дни. Оферти се подават до 10 юни т.г., те ще бъдат отворени в 12.30 часа на 11 юни.
Съществуващо положение
Сега съществуващият пътен възел осъществява безконфликтно пресичане на АМ "Тракия" и АМ "Марица" при проектен километър 170+790 по километража на АМ "Тракия" и проектен километър 3+265 по километража на АМ "Марица". Схемата на възела е "вилка", като към момента са изградени пътните връзки София - Свиленград и Свиленград - София. Габаритът на връзките е автомагистрален с две ленти за движение по 3.75 м и лента за принудително спиране с ширина 2.50 м.
Технически елементи на проектираните трасета
Пътната връзка е еднолентова с ширина на настилката – 5.50 м и ширина на банкета – 1.50 м. Дължината на пътната връзка, включително шлюзовете, е 764.49 м. Проектната скорост на пътната връзка е 55 км/час. Вливането в автомагистрала "Тракия" се осъществява с ускорителен шлюз с дължина L=250 м. Забавителният шлюз е изцяло върху съществуващата настилка на аварийната лента на автомагистралата и е с нейните надлъжни наклони. След отделянето на пътната връзка от автомагистралата, максималният качващ наклон е 1.562%, а максималният слизащ е 3.105%. Ускорителният шлюз е изцяло върху съществуващата настилка на автомагистралата и е с нейните надлъжни наклони.
Пътната връзка е оразмерена за категория на движението "тежко" и осово натоварване 11.5 т/ос и е със следната конструкция:
- плътен асфалтобетон тип "А" - 4 см;
- асфалтова смес за долен пласт на покритието (биндер) - 4 см;
- асфалтова смес за основен пласт на покритието - 10 см;
- пътна основа от трошен камък с непрекъсната зърнометрия (0-63мм) - 35 см.
Обща дебелина: 53 см.
Плътният асфалтобетон тип "А" и биндера, съгласно т. 5103.5 от "Техническа спецификация" на АПИ 2014 г. следва да се изпълнят с полимермодифициран битум.
Ускорителните и забавителните шлюзове се изпълняват в рамките на съществуващата аварийна лента.
В участъците на отделяне и включване от и в автомагистралата на пътните връзки е предвидено фрезоване на съществуващата аварийна лента и изпълнението на един нов износващ пласт до началото на външната активна лента за по-плавен преход. Банкетите ще се изпълнят от уплътнен несортиран трошен камък.
Отводняването на пътя се извършва чрез напречните и надлъжните наклони на пътя и новопроектирани облицовани окопи към околния терен. За извеждането на водите от пътната настилка, окопите и околния терен за пътна връзка Свиленград - Бургас са проектирани два водостока ф100 при км 0+320 и при км 0+470, след което те се извеждат чрез вече изградените водостоци на съществуващите пътни връзки. Предвидено е монтирането на нова единична предпазна ограда, отговаряща на стандарт БДС- EN 1317 за "Ограничителни системи за пътища".