Третият лъч на метрото - със стъклени врати на пероните и с опция за управление без машинист

Третата линия на метрото е предвидена да бъде с най-съвременно управление на движението. Сегашните метролъчове са с ниво 2 на управление,
по третата метролиния ще бъде монтирано ниво 3
с опция за ниво 4 (автоматично управление, без машинист). Системата за автоматизация ще бъде Си Би Ти Си (CBTC). Пероните ще са снабдени с half screen door(стъклени врати), които ще се управляват от влака и ще се отварят с пристигането му.
Проф. д-р инж. Стоян Братоев представи развитието на проекта за разширение на метрото. Февруари-март 2015 г. са комплексните изпитания на подземната железница до летището и до Бизнес парка, завършването им е през април 2015 г. За да не се натоварват естакадите към летището там, СК 13 прилага нов вид скрепление за железния път - 336, безтраверсово. Юни 2016 г. завършва разширението на втори метродиаметър до "Хладилника" при "Парадайз център", а стартът на третиметродиаметър (общо 16 км с 16 МС+ 2 допълнителни за бъдещите отклонения) предстои през лятото на 2015 г. В периода 2014 - 2018 г. ще се строи неговата централна част - 8 км с 8 МС. На Орлов мост ще се свързва с първи метролъч, при НДК - с втори, при кръстовището на бул. "Гешов" и бул. "България" - с бързия трамвай №7, а при "Красно село" - с трамвай №5. Ще бъде доставен нов подвижен състав с нова автоматика. Лекото метро ще е по-натоварено от традиционното, смята проф. Братоев.
Hi Tech модата в метровлаковете представи
д-р инж. Михаил Маргаритов, регионален ръководител на направление "Мобилност" в "Сименс".
Първият лайтмотив е енергийната ефективност. Вторият - по-високата удовлетвореност на операторите и на пътниците. Третият е непрекъснатият стремеж към елиминиране на човешкия фактор заради безопасността и по-голямата сигурност.
Платформата "Инспиро" дава отговорите: модерен дизайн, отворено пространство, фини конструкции, светли цветове и меки тонове, възможност за безпилотно управление - без машинист или без придружител в кабината на машиниста. Въвеждат се устройства, които обезпечават безопасността: детектори за дим, обзорни камери в салона за пътници и устройства за спешни повиквания, диагностични данни за влака, изпращани чрез WLAN връзка, пулт за аварийно управление, детектор на препятствия, предпазни устройства на вратите, подвижни стъпенки, ATC контролери.
"Сименс" предлага "Трейнгард" за управление на влаковото движение. Базирана е на Си Би Ти Си (CBTC) система. Автоматичното управление на влака покрива пълната газа за абтоматизация от GoA2 до GoA4, или от 2 ниво (първи и втори метролъч в София е по тази система) до 4 ниво на управление - безпилотно.
Високата енергийна ефективност се постига чрез олекотена конструкция на подвижния състав и ефективен алгоритъм за управление на движението на влака. "Трейнгард" в реално време изчислява кривата на скоростта.
Високата степен на автоматизация не изисква намеса на машиниста - така се постига максимумът, който може да се извлече от двигателите на влака.
Чрез иновативни техники се намаляват и разходите за пътното оборудване.
Система за мобилно плащане на билети в градския транспорт
представи Серги Сергиев, съосновател на Tickey. За крайни клиентите това е бърз, лесен и удобен начин за плащане, без опашки, безхартиен и безкартов, няма нужда от пари в брой, дава еднакъв начин за покупка на билети в различни градове и страни. За транспортните фирми това е извличане, обработка и съхранение на данни, управление на целият процес, бърза, лесна и достъпна система за инсталиране и поддръжка, оптимизация на разходите, по-добро обслужване на клиентите, по-гъвкаво ценообразуване.
Милена ВАСИЛЕВА
към снимката Участници в панел 3
Участници в панел 3 |