За обновяване на пристанище Русе-изток през 2014 г. са предвидени 1.262 млн. лв.

Какъв финансов ресурс е отделен за поддръжка на най-голямото ни речно пристанище през настоящата година? А за рехабилитация на акваториите и лиманите в пристанищата по река Дунав?
- Предвидените инвестиции през тази година за рехабилитация на Пристанищен терминал Русе-изток са в размер на 1 262 000 лв. Инвестициите са изцяло насочени към подобряване на инфраструктурата в пристанищния терминал и увеличаване капацитета на пристанището за складиране на стоки и товари.
За рехабилитация на акваториите и лиманите в пристанищата за обществен транспорт с национално значение за 2014 г. са предвидени общо 710 000 лв., като 330 000 лв. са за "Драгиране лимана на пристанищен терминал Русе-изток". В момента се разглеждат постъпилите оферти за тази обществена поръчка, обявена от ТП, клон Русе. Останалите средства са за поддържане на проектните дълбочини в акваторията на Пристанищен терминал Свищов.
Ще се превърне ли най-голямото речно пристанищев част от транспортен хъб? Оптимист ли сте по отношение на реализацията на проекта през новия програмен период, с какво още са свързани перспективите?
- Дали най-голямото речно пристанище Русе-изток ще се превърне в транспортен хъб е въпрос, чийто отговор зависи от множество фактори. Решаваща роля има привличането на инвеститори и товари, развитие на регионалната икономика и формите на публично-частно партньорство, а този процес е немислим без активното участие на държавата и общините по река Дунав. Пристанищният терминал има големи възможности за развитие и благоприятно географско положение, което му дава възможност за привличане на товаропотоци по два от трансевропейските транспортни коридори - Европейски транспортен коридор VII – "Рейн - Майн - Дунав" и Европейски транспортен коридор IX – транспортен мост между страните от Западна и Централна Европа и тези от Близкия изток, Западна и Централна Азия. Потенциал има и направлението "Север – Юг". Терминал Русе-изток има сухопътна и железопътна връзка с пристанище Варна, което позволява използването на комбиниран превоз на стоки от Западна и Централна Европа до Близкия изток. Пристанището разполага с терени за бъдещо развитие с обща площ над 205 дка, което дава възможност за изграждане на инфраструктура, отговаряща на съвременните изисквания и потребности. Водният транспорт предоставя значителни възможности, за намаляване на разходите за транспортиране, повишаване ефективността на услугата и в същото време щадят природата – това го нарежда сред приоритетите за развитие на ЕС.