Лот 2 на "Марица" е в график, лот 1 изостава
Министрите на регионалното развитие Десислава Терзиева и на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов заедно с председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Стефан Чайков провериха миналата седмица изграждането на автомагистрала "Марица". Както и по другите аутобани и на "Марица" има много археологически разкопки (в 6 участъка), които накъсват трасето и не позволяват то да се изпълни на етапи и с отделни разрешения за ползване. Налага се специфична организация на строителния процес. Каква е тя, разказват изпълнителите на различните лотове
Ще завършим лот 2 на "Марица" в срок, казаха строителите от "ПСТ Холдинг".
"Срокът на приключване на лот 1 ще е март 2015 г., каза главният инженер на обекта Салваторе Бурджо от Чи Ем Чи. Стартирахме проекта през октомври 2011 г., археологическите разкопки и двете зими - 2011/2012 и 2012/2013, забавиха процеса на изграждане."
Тези три фактора са причина и за иска за допълнително финансиране от 20 млн. лв., който компанията е внесла есента на 2013 г. Според Салваторе Бурджо Чи Ем Чи все още не е получила никакъв отговор - нито да, нито не.
"Отхвърлихме иска, дадохме отрицателен отговор, няма да има оскъпяване на обекта", посочи инж. Стефан Чайков.
Според министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева завършените строителни работи на лот 1 на магистрала "Марица" Оризово - Димитровград съставляват 42% от цялото, докато изпълнението на втория лот Димитровград - Харманли е 72%. По предварителни разчети двата лота следва да бъдат готови до края на ноември. Министър Терзиева за пръв път показа известно съмнение за лот 1 на магистрала "Марица" - в случай на непредвидени допълнителни дейности този участък трябва най-късно да бъде завършен до март 2015 г. и "Марица" да бъде въведена в експлоатация частично. Дни след проверката министър Терзиева се върна на първата си позиция - и двата участъка от АМ "Марица" ще бъдат готови през ноември 2014 г.
Проектът "Изграждане на АМ "Марица" лот 1 и лот 2" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт" 2007 - 2013 г. Със средства от оперативната програма се изграждат общо 65.62 км.