Създаването на национално конгресно бюро е необходимост
Националният борд по туризъм проведе шестата си годишна среща в София

Възстановяването на Минералната баня в Банкя е по схема за публично-частно партньорство
Предстои създаване на ясен бизнес план за развитие на туристическия потенциал на София. Основните събития в туристическия сектор се случват в перспектива 5-7 години. Това заяви д-р Полина Карастоянова, изп. директор, при откриване на националната среща на Националния борд по туризъм.
Как да бъде наситен животът на града със събития и съответно хотелите да бъдат заети не само презу уикендите, а и от понеделник до четвъртък? Сред подходящите ниши са спа туризмът, религиозният туризъм, изтъкна Цветан Симеонов, председател на БТПП. Крайно време е да се направи оценка на потенциалните държави, от където може да има повече туристи за България, за да се направи по-голяма реклама за тяхното привличане.
2017 г. се доказа като една много ползотворна дестинация за да може европейското председателство да бъде на световно ниво. Новите навлизащи вериги като "Хаят" и "Мариот" са най-добрият рекламодател на България по света, изтъкна Константин Бояджиев, член на УС на НБТ и управител на "Галакси Инвестмънт Груп", която управлява "Хилтън" и "Интерконтинентъл" в София.
НДК чества 40-та си годишнина през 2020 г., в неговите активи също е и Фестивалният и културен център във Варна, съобщи Борислав Велков, председател на СД на НДК. Дворецът притежава над 100 произведения на изкуството от различни епохи и това го прави много специфичен културен център. НДК се разви като конферентен център благодарение и на европейското председателство, което беше важен тест. Трябва да се направи усилие българите да не пътуват в чужбина, а да остават за културни събития в София. Начини за организиране и финансиране на фестивални събития в сътрудничество с общините коментира Васил Димитров, председател на Българската фестивална асоциация.
София има ясна визия за развитие като туристическа дестинация до 2030 г., изтъкна столичният кмет Йорданка Фандъкова. Темата за минералните води и тяхното използване е много важна. Вече сме подготвили модел за управление на минерални извори, предадени ни от държавата, очакваме да получим съответните сгради. В момента се реализира проект за реставрация на минералната баня в Банкя - това беше сложна процедура с ПЧП и беше много трудно - продадохме право на строеж на хотел в близост и с него финансираме проекта. За сградата на централната минерална баня в момента след две неуспешни процедури за СПА центъра в момента се води дискусия дали функцията да остане такава. На финала сме да получим баните в Овча купел и Горна баня от държавата. В момента се изгражда първият в София обществен аквапарк в новия парк "Възраждане". Подземният археологически музей в София привлече над 200 хил. посетители. Приключва проучването на неолитното селище в Слатина. Много бързо се развиват фестивалите и културните прояви в София. Цялостната реконструкция на района около НДК е един много успешен проект за прекрасна зелена зона и уютно пространство. Над 4 млн. лв. отделяме само за директна подкрепа за културните оператори, които провеждат различни фестивали и прояви, подчерта Йорданка Фандъкова.
Основна ни цел в стратегията до 2030 г. е превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация. Създадени са девет културно-исторически дестинации, както и 12 винарно-кулинарни дестинации. Създадохме регистър на фестивалите с повече от 1500 прояви, от които 153 с международно значение, с национално - над 500 прояви. Чрез фестивалния туризъм може да бъде насочено вниманието към България, за което роля има създаването на конгресното бюро, подчерта министърът на туризма Николина Ангелкова. Високият сегмент на хотелския сектор има ключова роля за организиране на големите конгресни и фестивални прояви. Една част от усилията на министерството на насочени към привличане на инвеститори в тази посока, за да може България да се превърне в атрактивна конгресна дестинация. Имаме специфичен подход към всеки един пазар от туристи от чужбина - по демография и по групи клиенти, но особено важно е развитието на целия регион. Трябва да бъде създадено едно общо конгресно бюро - една национална конгресна организация, завърши министърът на туризма Николина Ангелкова.