Проектът за Зеления ринг стартира с обсъждане на ПУП








Започват обществените обсъждания по проекта за устройство на територията (ПУП) за столичния "Зелен ринг" - първи етап от ВТУ "Тодор Каблешков" - жк „Слатина“, до гара „Пионер“ и Борисовата градина. Първото обсъждане беше на 2 юли вечерта в зала "Универсиада", заключителната дискусия е след две седмици. Всички коментари по ПУП-а ще бъдат разгледани от експертен съвет по устройство на територията, след което следва неговото утвърждаване в Столичния общински съвет наесен. Ако няма много обжалвания и предвид, че в момента изпреварващо се подготвя обществена поръчка за идеен проект, работите по реализацията могат да стартират през 2021 г., съобщи главният архитект на столицата Здравко Здравков при официалното представяне на проекта.
Проектът ще свърже с нов линеен парк, вело и пешеходна алея районите „Слатина“ и „Изток“, вторият етап е през Борисова градина и НПЗ „Хладилника“ до Южен парк. Първият етап включва 3.1 км велоалея, пешеходни алеи, 30 000 кв. м нови зелени площи, 2 терена за детска градина и ясла, места за обществено обслужване. След приемането на плана за устройство на територията (ПУП) Национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще прехвърли 61 дка от терените на старата жп линия на Столична община. Това съобщи кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова.
Обединеното детско заведение с детска градина и ясла в района на гара Пионер ще може да бъде построено след приемане на промените в нормативните изисквания за детски заведения, внесени в МРРБ и МЗ по инициатива на столичния кмет. Те предвиждат по-малки отстояния и възможност да се строи на малки и с неправилна форма терени, какъвто е случаят.
Пешеходното и велосипедното придвижване в рамките на парка ще бъдат разделени. Велоалеята е 3 м при норматив 2.50 м, пешеходните тротоари са по 2-2.50 м. Предвидено е алейно осветление, джобове за сядане, така че да се ползва през цялото денонощие, ще има и обекти за обществено обслужване. Преминаването на "Шипченски проход" е по съществуваща естакада, а на "Симеоновско шосе" - на едно или две нива.
Това е още една покана за промяна на мисленето и начина на придвижване в столицата, заяви арх. Здравко Здравков. Подобряването на придвижването в столицата е свързано и с вътрешния градски ринг и бъдещото трамвайно трасе по бул. "Тодор Каблешков" и "Филип Кутев".