Готов е идейният проект за пътен възел на мястото на Бетонния мост в Пловдив

Проектът за пътен възел между бул. „Христо Ботев“ и ул. „Македония“ на мястото на Бетонния мост в Пловдив е изработен в идейна фаза. Той е включен като подобект към проекта „Жп гара Пловдив и комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“ в обхвата на проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“ като част от Tранс-европейската транспортна мрежа. Работата по неговата реализация обаче няма да започне преди да бъде реализиран пробивът под Централна гара Пловдив за да бъде избегнат проблемите с трафика, коментира главният архитект на града арх. Димитър Ахрянов при представянето на проекта. Бъдещото съоръжение трябва да е с 1,20 метра по-високо от вече съществуващото за безконфликтното преминаване на електрическите локомотиви по линията под моста като местоположението на сегашните рампи ще се запази.
Проектът включва част от бул. „Христо Ботев“ и част от ул. „Македония“, изградените връзки от бул. „Христо Ботев“ към ул. „Македония“, които преминават над жп линията чрез съществуващ надлез, изграждане на нов надлез над жп линията, който да осигури минималния светъл вертикален габарит, допълване на връзките на пътния възел, с цел осигуряване на всички посоки за движение.
Бул. „Христо Ботев“ е един от главните булеварди в Пловдив, разположен успоредно на железопътната линия и осигуряващ връзка на западната част на града с източната. При пресичането с ул. „Македония“ има изградена пътна връзка в посоки от и към ж.к. „Тракия“ от и към ж.к. „Христо Ботев“. Поради схемата на изградения пътен възел посоките от Коматевско шосе към ж.к. „Христо Ботев“ и обратното не са възможни. Изградените пътни връзки преминават над железопътната линия в гаровия район чрез надлез. Към момента съществуващото съоръжение не осигурява минималния светъл габарит между долния ръб на съоръжението и кота глава релса на железопътната линия.
Идейният проект е изработен при предпоставката за изграждане на пътния възел в два етапа.
Етап I предвижда събаряне и изграждане на нов надлез над жп линията. Новият пътен надлез ще осигури вертикален светъл габарит за преминаване на коловозите в гаровия район на железопътната линия, с цел да не бъде възпрепятстван ремонтът на железопътното трасе в границите на гр. Пловдив. Съществуващите пътни връзки с бул. „Христо Ботев“ ще се запазят като ситуационно и нивелетно положение.
Етап II предвижда реконструкция на пътния възел, включваща изграждане на нови пътни връзки от и за Коматевско шосе посока ул. „Македония“, изграждане на ново кръгово кръстовище на второ ниво и реконструкция на съществуващите пътни връзки от ул. „Македония“ към ж.к. „Тракия“ и от ж.к. „Тракия“ към ул. „Македония“.
Реализацията на втори етап от проекта може да бъде започната след изграждането на Комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на гара Пловдив, тъй като ще бъде необходимо пълното затваряне на ул. „Македония“ и пренасочване на движението по новоизградения пробив.