АПИ ще търси ревизия на договора с „Капш трафик солюшънс“
Агенция „Пътна инфраструктура“ ще търси ревизия на договора с „Капш трафик солюшънс“ ДЗЗД за 24-часов мониторинг и поддържане на тол системата, по който АПИ плаща по 2 млн. лв. месечно. Ще бъде търсена и отговорност от страна на фирмата-изпълнител за това, че от една година софтуерът на системата не е поддържан и контролните камери не работят, съобщи инж. Апостол Минчев, председател на УС на АПИ. Според него, за да работи тол системата, не трябва да има политически чадър над тол системата, а да се управлява от професионалисти, които знаят какво правят, за да може да генерира добри приходи от над 1 млрд. лв. на година. Сега приходите са около 300 млн. лв. и покриват издръжката на самата система.
Средствата, които се заделят за ремонти и ново строителство на пътища през последните 15 години са в пъти по-малко от необходимото и са крайно недостатъчни, съобщи още инж. Апостол Минчев. Ремонтът на 23 км участък от АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, който е част от започналото през миналата година поетапно обновяване на общо 52 км от автомагистралното трасе след п. в. „Белозем“ до Стара Загора, ще завърши до месец, посочи инж. Минчев. Той обясни, че този срок на изпълнение се дължи на три причини - организационни проблеми, свързани с фирми-подизпълнители, на некачествено изпълнение на една отсечка от подизпълнител, поради неспазване на технологии и влагане на несъгласувани с АПИ материали и на временни лоши метеорологични условия. На некачествено изпълнената отсечка от около половин километър ще бъде премахната настилката и ще бъде положена нова за сметка на изпълнителя, заяви председателят на АПИ. По договор гаранцията за ремонта е 2 години. За участъка след Стара Загора в посока Бургас също е необходим ремонт, но той ще бъде през следващата година, прогнозира председателят на УС на АПИ.
За новото строителство на АМ „Хемус“ инж. Апостол Минчев посочи, че в инхаус договорите с „Автомагистрали“ ЕАД, по които се изгражда автомагистралата, има много смущаващи неща. Освен четирите мостови съоръжения в участък 2 - от пътен възел „Дерманци“ до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец, чието изграждане беше спряно в средата на юни заради липса на утвърден технически проект, председателят на АПИ посочи и за траншеен изкоп, който по проекта, приет и утвърден преди две години, е трябвало да бъде тунел. В началото на т. г. е постъпило искане от страна на изпълнителя „Автомагистрали“ ЕАД за промени в проекта, които са приети на два Експертни технико-икономически съвета в АПИ. Тези промени за мостовите съоръжения и тунела са много спорни, тъй като е била променена връхната конструкция на мостовите съоръжения, а тунелът, който е предвиден по първоначалния проект е превърнат в траншеен изкоп, което е техническа недомислица. Инж. Минчев уточни, че ще бъде направена техническа експертиза, която да установи дали тази промяна в проекта е разумна. Причина за промяната може да е приемането на по-евтино решение в сравнение с първоначалния проект, но неудачите, свързани с тази промяна, започват както с изграждането, така и с бъдещата поддръжка на този 48-метров траншеен изкоп, обясни председателят на УС на АПИ.