Въвеждат автоматизирана билетна система в градския транспорт във Варна

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се е произнесла с определение, с което допуска предварително изпълнение на проекта за изграждане на автоматизираната билетна система за градския транспорт във Варна от обединение "Модерен транспорт" ("Ериксон" ЕООД, "Ериксон телекомуникейшън България" ЕООД, "Балистик сел" ЕООД, "Бонима" ЕООД, "Интрасофт интернешънъл България" ЕООД),
което дава възможност екипът да започне работа веднага.
В обявеният от община Варна през април миналата година търг за избор на изпълнител оферти подадоха 10 обединения, включващи 30 български и чуждестранни компании.
Компонентът "Изграждане на автоматизирана билетна система" е част от проекта за интегриран градски транспорт на Варна. Той се финансира от ОП "Регионално развитие", състои се от 11 компонента и е на обща стойност над 109 млн. лв.
Автоматизираната билетна система ще позволи въвеждането на устойчива тарифна мрежа за таксуване на пътуването по разстояние, възможност за прикачване по други линии в рамките на определен интервал от време, както и по-ниски такси за многократни пътувания. Предвижда се оборудване за спирките: 60 машини за продажба на билети за BRT спирки, 24 машини за продажба на билети на стратегически места, 220 машини за продажба на билети, монтирани по една на борда на автобусите. Системата включва още 536 валидиращи устройства в превозните средства, 15 портативни ръчни четящи устройства за инспекторите по контрол, 220 бордови компютъра и 220 адаптера за протокол. Предвидено е и оборудване за контролен център и централен офис.
Цената на дейностите по изграждането й, предложена от обединение "Модерен транспорт ", е 8 318 200 лв.
Зелена светлина и за високоскоростното трасе
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отхвърлила жалбата на "ПИМ Консулт" ДЗЗД по избора на изпълнител на високоскоростното трасе - т.нар. BRT коридор, съоръжения за колоездене и подобрения на три крайни спирки, други компоненти от проекта за интегриран градски транспорт.
През май миналата година община Варна обяви обществена поръчка за избор на изпълнител по четири компонента от проекта. Поръчката бе разделена на четири обособени позиции - избор на изпълнител за проектиране, СМР, доставка и монтаж по Компонент 5 "BRT коридор" (1), Компонент 7 "Съоръжения за колоездене" (2), Компонент 8 "Подобрения на крайни спирки"(3) и Компонент 10 "Мерки за подобряване на достъпността" (4). По първите две обособени позиции на първо място бяха класирани офертите на "Арма" ДЗЗД ("Хидрострой" АД и "Инжстройинженеринг" ЕООД), а по третата – на ЕТ "Станка Василева".
Високоскоростното трасе ще бъде с дължина около 15 км и ще свързва кв. "Владиславово" и кв. "Бриз". В двете посоки ще бъдат разположени 60 спирки, ще има велосипедни алеи с обща дължина около 14.5 км, две връзки със съществуващи велоалеи с дължина 1.8 км, 50 съоръжения за паркиране на велосипеди.
Обжалват поръчката и за предимство на превозните средства на кръстовищата
"Телелинк" ЕАД обжалва решението на комисията за класиране на участниците в поръчката за избор на изпълнител за проектиране, СМР, авторски надзор, доставка и монтаж по Компонент 2 "Предимство на превозните средства на МГОТ на кръстовища", Компонент 3 "Система за информация на пътниците в реално време" и Компонент 4 "Център за управление на МГОТ". Поръчката бе обявена през април миналата година, като впоследствие срокът за подаване на офертите бе удължен.
Жалбата е внесена на 22 януари. Очаква се решението на КЗК.