Механизмите за финансиране на инфраструктура се увеличават, парите - не

През втория програмен период България ще разчита на общо 1 887 587 256 евро за транспортна инфраструктура. От тях за железници и пътища са предвидени по 673 345 448, за метрото - 401 529 412 евро, за интермодални терминали - 23 529 412 евро, а за иновации в управлението и услугите - 68 170 107 евро. Средствата трябва да стигнат за втора фаза на жп линията Пловдив - Бургас, вкл. и жп възли Пловдив и Бургас, за жп линията Елин Пелин - Ихтиман - Септември; за лот 3 на АМ "Струма", а ако останат средства - и за етап 1 на АМ "Хемус" или тунела под Шипка. Метрото е ясно: трети метродиаметър от бул. "Янко Сакъзов" до кв. "Красно село" и разширението на ІІ метродиаметър от "Джеймс Баучер" до "Хладилника".
Вторият източник на финансиране е Механизмът за свързване на Европа, който би следвало да подпомогне: жп трасето Драгоман – София - Елин Пелин, включително и част от жп възел София, модернизация на Видин - Медковец, подобряване на корабоплаването по река Дунав, по който работим съвместно с Румъния.
Новото спасение е Планът "Юнкер". За момента за него са предвидени жп линиите Русе - Варна и Карнобат - Синдел.
Източниците на финансиране се увеличават, но средствата - не.