12 фирми и обединения искат да строят първите 8.5 км от магистрала "Хемус"

Дванайсет фирми и обединения са подали оферти в обществената поръчка за определяне на изпълнител на строителството на автомагистралния участък "СОП - пътен възел Яна". Общо 30 кандидати са закупили тръжна документация.
Отварянето на техническите оферти за изпълнение на отсечката от км 0+000 до км 8+460 на магистрала "Хемус", се проведе на 17 юни в сграда на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Освен строителството предмет на обществената поръчка е и допълнително проектиране в участъка с дължина 8.46 км и прогнозна стойност 68 млн. лв. без ДДС (4 млн. евро/км).
По реда на подаване на офертите участниците са:
- Консорциум Хемус - Яна, който включва "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и "Пътстрой 92" АД
- Доуш Иншаат, Турция
- Консорциум "СОП - Яна", в който участват испанските "Копаса" и "Отис"
- Обединение "Лена - ИСА 2000 СОП Яна"
- Салваторе Матарезе Гранде Салини
- Актор, Гърция
- Хохтийъф Сълюшънс
- Консорциум "СОП Хемус 2011"
- Обединение "Хемус А-2" ДЗЗД
- Сдружение "Пътища СОП Яна"
- Алпинебау ГБМХ
- Конструксионес Рубау.
Отсечката ще свърже съществуващия участък от автомагистрала "Хемус" с околовръстния път на София. Тя ще се реализира с финансовата подкрепа на оперативна програма "Транспорт".
Изпълнението на проекта ще доведе до значително намаляване интензитета на трафика и ще се повиши капацитета на автомобилния поток по Път Е-79/I-1.
Цел на проекта е и подобряването на екологичната обстановка в тази зона, както и увеличаване на безопасността при пътуване.
Особеното за автомагистралния участък "СОП - гара Яна" е преминаването през кариера, която е зона на концесия. Това преминаване е неразделна част от обществената поръчка за отсечката, която подобно на тези за магистрала "Тракия", включва и допълнително проектиране.
По този начин се дава възможност на бъдещия изпълнител, в зависимост от допълнителните геоложки проучвания, които сам направи, да избере как да премине зоната на концесията - чрез мостово съоръжение или чрез насип.
Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на АПИ, обясни по-рано, че преминаването през зоната на концесия с дължина 200 м, не е предмет на отделен търг, защото в противен случай това би забавило проекта за изграждането на отсечката от СОП до пътен възел Яна.
Освен споменатия преход над зоната на кариерата, в тръжната документация е включена и подземна връзка при км 0+833, южен локал на магистрала "Хемус", кръгово кръстовище, пътна връзка под магистралата, северен локал.
Габаритът на автомагистралата е А-29, а в конструкцията на пътната настилка отново е заложено използването на полимермодифициран битум за асфалтовите пластове.
Още по темата четете в следващия брой на вестник "Строителство Градът" на 20 юни.