Италианска компания с най-ниска цена на лот 1 на магистрала "Марица"
Италианската компания "Кооператива мораториа чиментисти – Чи Ем Чи ди Равена" даде най-ниската цена при отварянето на офертите на лот 1 Оризво – Димитровград от магистрала "Марица" – 133 129 678 лева без ДДС.
Участъкът от Оризово до Димитровград е с дължина около 31.5 км.
Четири от останалите участници предлагат оферти около 139 милиона лева без ДДС.
Най-висока е офертата на консорциум "Щрабах България – Марица – 1", съставена от "Щрабах AG" Австрия и "Щрабах" ЕАД София – 187 383 916 лева.
След нея се подрежда гръцката "Терна" със 154 510 570 лева.
Отстранени са гръцката компания "Джей енд Пи Авакс", турската "Мапа Иншаат", българо-испанският консорциум "Рубау – Софстрой", италианвското сдружение "Салваторе Матерезе – инж. Клаудио Салини Гранди Лавори" и българо-италианското дружество "Пицароти ИПС – лот 1" ДЗЗД, съставено от "Импреса Пицароти и сие" АД и българската "Интегрирани пътни системи" АД.
Трети е консорциум "Марица 1", който се състои от "Импреса" АД - лидер, "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, ИСА 2000 ЕООД и "Пътстрой 92" АД, даде 138 850 000 лева - втора след най-ниската цена.
Гръцката "Актор" предложи 139 600 000 лева.
Обединение "Марица 1", съставено от "Пи Ес Ай" България и хърватската "Конструктор" игра с цена 139 700 000 лева.
Сдружението между СК 13 и австрийската "Алпине" предложи аналогична цена – 139 777 777 лева.
Комисията ще обсъди офертите и ще ги изпрати в управляващия орган на Оперативна програма "Транспорт", който в 5-дневен срок трябва да даде отговор. Още 5 дни са необходими за нанасяне на корекции, след което, ако няма обжалване, спечелилият ще бъде известен.
При отварянето на офертите присъства министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, който съобщи, че цените, на които се търгува лот 1 на магистрала "Марица" са като тези за "Тракия". Броят на отстранените участници намалява, защото техническите изисквания към тях се увеличават и цените се консолидират – в случая около 139 млн. лева, коментира той.
На тръжната процедура присъстваха и бившият член на Управителния съвет на пътната агенция Клаус Щоле, както и председателят на комисията по транспорт в парламента Иван Вълков.