След наводнението на южната дъга на околовръстното Акт 16 се отлага

Комисията, която вчера беше създадена със заповед на председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов, започна проверка на причините за наводнението на южната дъга на околовръстното шосе.
Ще са й необходими повече от два дни, за да изясни ситуацията, каза за вестник "Строителство Градът" Валентин Зарев, управител на "Пътинвестинженеринг", която упражнява строителен надзор на южната дъга.
До 10 дни ще завърши ремонтът на засегнатите участъци от път Е-79 в Кресненското дефиле. С две от отсечките екипите вече са се справили, усилията са съсредоточени върху ремонта на третата - от км 393+300 до км 393+400. Ще бъдат насипани големи скални отломъци, след което по-ситен трошен материал. Изпълнител е фирмата, избрана за поддържане на трасето "Агромакс". От пътната агенция все още не могат да определят на каква стойност ще бъде ремонтът, но той ще е за сметка на бюджета на агенцията, като ръководството й ще се опита да извоюва средства чрез комисията за бедствия и аварии към Министерски съвет. |
Акт 16 трябваше да бъде издаден тази седмица. Той се забави заради отчуждения и преместването на 220-волтов електропровод.
След наводнението ще чакаме да се изяснят причините и тогава ще пристъпим към Акт 16, каза Зарев.
Строителят напълно е спазил проекта, проблемът е с река Аджабарска, обясни Зарев. Необходимо е да обсъдим проблема със Столична община, за да видим дали не трябва да се изградят прагове там, посочи той.
По думите на Зарев водостокът тип кутия е с размери 2х3 метра, каквито се изискват за този тип съоръжение. Специална машина изчиства водостока от наносите.
От пътната агенция обещаха до края на утрешния ден проверката да бъде завършена. Те обясниха случилото се с силния валеж, стръмното дере, заварените шахти и множеството боклуци, които са се струпали във водостока.
Членът на УС на АПИ Лазар Лазаров уточни, че първите чугунени капаци на шахтите са били откраднати и поради това строителят е заварил следващите. В подобни ситуации обаче е добре те да бъдат махнати.
Според Божидар Йотов важното е да се прецени дали строителят е спазил проекта, след което ще бъде проверен самият проект.
Автор на проекта е "Пътпроект 2000". Припомняме, че всеки пътен проект се съгласува с експлоатационното дружество "Софийска вода", което следи за размерите на водостоците.
Междувременно от пресцентъра на Столична община съобщиха, че движението на градския транспорт по южното платно на Южната дъга на околовръстния път е възстановено, но продължава забраната за влизане на превозни средства по него. Екипите работят по извозването на скалната маса и инертен материал, изсипани върху пътните платна вследствие на оттичащите се води от Подвитошката яка. Дейността им е затруднена заради натрупани скални късове в речното корито на река Драгалевска. Скалите се раздробяват от специализирани машини, за да бъдат изгребани и извозени.