Пътят София – Ниш свързва три магистрали
Най-важният пътен проект е магистралата София – Ниш. Това заяви главният архитект на София Петър Диков, който е инициатор на трифазния проект (Западна дъга на Околовръстния път, Северна скоростна тангента и двете отсечки на пътя София – Ниш).
Той бе сред участниците в панела "Актуално състояние и перспективи на пътни проекти в България и региона" на Българския икономически форум.
Той подробно обясни мотивите за важността на изграждането на аутобана до сръбската граница.
Първият е свързан с местоположението на София и факта, че когато бъдат завършени магистралите "Люлин", "Тракия" и късата връзка на "Хемус", трите трасета ще спрат в София. Трафикът трябва да се развърже, а магистралите да се свържат. Именно това прави проектът за магистрала София – Ниш, коментира Диков.
Предстои пътната агенция да даде решение кой от трите варианта на участъка от км 34 до км 49 на София – Ниш да бъде избран.
София предлага червения вариант, който директно свързва Северната скоростна тангента с шосето за Сърбия.
Най-голяма готовност за осъществяване има пътната отсечка от Западната дъга на Околовръстното шосе в участъка от магистрала "Люлин" до река Какач при бул. "Сливница".
Очаква се търговете за нея да стартират в най-скоро време.
Вторият мотив е свързан със Сърбия, която след 30 години се насочи към строителство на магистрала към България.
Третата причина за важността на проекта арх. Диков вижда във възможността да се състезаваме със сръбските строители, които паралелно изграждат пътя към Скопие и към Ниш.