Проектантите на лот 4 на "Тракия": Няма да променяме трасето
"Трасето няма да се променя посмъртно". Това заявиха независимо един от друг представители на "Виа план" и "Бурда", които са проектирали лот 4 на магистрала "Тракия", по повод информациите, че Холдинг "Пътища" има пренетции за поскъпване на строителството на 47-километровия участък от Ямбол до Карнобат.
Холдинг "Пътища", който е част от обединението "Тракия IV", пробва дали ще може да поскъпне строителството на най-дългия участък от магистралата с предявяване на претенции, като в същото време не е внесъл никакво официално искане за това в агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Консорциумът спечели търга с цена от 174.7 млн. лв. без ДДС, като спрямо другите два строителя на отсечките цената му на километър е най-висока - 2.24 млн. евро.
В интервю за в. "Труд" в понеделник ръководителят на консорциума по изграждането на отсечката Иван Иванов заяви, че е "нужно е допълнително проектиране за решаване на проблема" с 20 км мочурища и неподходящи почви, върху които магистрала не може да се прави. На въпрос това ще оскъпи ли проекта, Иванов отговаря "да".
Няма искане от обединение "Тракия ІV" с водещ партньор "Холдинг Пътища" за поскъпване на строителството на отсечката от Ямбол до Карнобат, заявиха за "Дневник" от АПИ.
Не е направено официално искане и за допълнително проектиране на трасето заради мочурища.
Единственото искане от строителя е да ползва лабораторията на пътната агенция за изпитване на почвите, но такива досега не са правени, обясни представител на АПИ.
Проектантите от "Виа план" и "Бурда" заявиха, че от "Холдинг Пътища" са имали претенции за промяна във височината на насипа, но и това им е било отказано.
Единствените официални протоколи, които са представили "Холдинг Пътища" и за които имат претенция, е дебелината на хумусния слой.
Според проекта било заложено средно 40 см пласт за изгребване, но от "Холдинг Пътища" заявили, че на места той бил 50 см и 60 см и един вид работили повече. "На други места обаче хумусът сигурно е бил 20 см, но за това нищо не казват.
По тази причина в документацията е заложена средна височина", коментира проектантът. Той е категоричен, че няма никакви мочурища по трасето.
Още по темата четете във вестник "Дневник".