Голям интерес към поръчка за реконструкция на надлези и подлези по Цариградско шосе

Силен интерес предизвика обявената от Столична община обществена поръчка за избор на проектант на работен инвестиционен проект за реконструкция на надлези и подлези по бул. "Цариградско шосе".
На 19 октомври предложения за участие в търга предадоха 12 фирми. Техните финансови оферти ще бъдат отворени след проверка на техническата документация.
Участници в търга 1. "Виаплан" ЕООД 2. Консорциум "ХП-ПЕ-ДТ", Варна, в него влизат "Пецински" ЕООД, "Химпроект Девня", "Девня трейд" 3. "Пътконсулт 2004", Шумен 4. "Трансконсулт 22" 5. "Пътпроект" ЕООД, София 6. "Мостконсулт" ООД, София 7. "Пътстройпроект" ЕООД, София 8. "Рутекс" ООД, София 9. "Метропроект" ООД, София 10. "Илия Бурда" ЕООД, София 11. "Трансконсулт инженеринг" ЕООД 12. "Тера консулт" ЕООД |
Обект на тръжната процедура са пет надлеза по бул. "Цариградско шосе" в обхват от връзката с "Алея Яворов" до околовръстния път.
Те са съответно надлезите при бул. "Еминеску" и "Алея Яворов", при бул. "Г. М. Димитров", бул. "Александър Малинов", бул. "Универсиада" и моста над река Искър на входа на града.
Ще бъдат изготвени и работни проекти за подлезите съответно от бул. "Пейо Яворов" до Окръжна болница.
Крайният срок за изпълнение на проектирането е 31 декември. Изисква се участниците в търга да имат оборот от проектиране на подобни обекти и съоръжения не по-малко от 100 000 лева за последните три години.
Повишеният интерес към тръжната процедура се обяснява със свиването на обема на работа в сектора на строителство в настоящите влошени условия на икономическа криза. Същевременно обектите са значими и изискват проектантски умения и опит.
В началото на 2008 г. Столична община беше обявила за същия булевард обществена поръчка за реконструкция по процедура на пълен инженеринг. В нея участваха шест фирми.
За обекта бе изготвено обследване от колектив от Университета по архитектура, строителство и геодезия с ръководител проф. д-р инж. Марчо Минев.
Прогнозната стойност на инфраструктурния обект бе изчислена на около 19 млн. лева. Тъй като не бе осигурено финансиране, а и ценовите прогнози са направени преди около две години, е предвидено да се премине към изготвяне на работни проекти за отделните надлези по булеварда, обясни инж. Красимир Крачунов, директор на дирекция "Транспортна инфраструктура" на Столична община. Това дава възможност за приоритетно изпълнение на обекта по отделни части.
За отделните надлези има готовност с различни етапи от проекта - техническо задание за надлеза при "Алея Яворов", техническо обследване за моста над река Искър, а за останалите естакади има идейни проекти, посочиха също от Столичната дирекция.
При изготвяне на идейните проекти е установено тежкото състояние на мостовите съоръжения.
В най-тежко състояние е надлезът при бул. "Александър Малинов".
Преди година и половина е направен авариен ремонт на около 70 метра от пътното платно на съоръжението. Надлезът е въведен в експлоатация още през 1979 г. В момента е установена неефективна отводнителна система, разрушена хидроизолация, занижена е сигурността на някои от гредите, вследствие на което е настъпила сериозна корозия на бетона. Има оголена армировка, разрушени тротоари.
Надлезът при 4-ти километър е въведен в експлоатация през 1979 г. и е с нарушено отводняване, със сериозни повреди по пътната настилка, поради множество течове е влошено състоянието на бетона, има оголена армировка.
За моста при квартал Горубляне също са настъпили сериозни проблеми с отводнителната система. Носещата конструкция на съоръжението не е ремонтирана през цялата си експлоатация от 1979 г. досега.
Има нарушена хидроизолация, особено в района между отделните мостови секции, наблюдават се нарушения на конструкциите от обливане и обледеняване на сдвоените колони при междинните фуги, отводнителната система, включително отводнителните и водоотводните тръби са напълно излезли от работа, тротоарите са в лошо състояние, парапетите са ръждясали.