Печели зеленият бизнес

Чистият бизнес е единственият начин да се прави бизнес в България, а зеленте технологии са определящи за бъдещето на сектора. Около това се обединиха представители на някои от най-големите компании в света на организирания от вестник "Дневник" Green Innovation Forum - "Как бизнесът ни да печели от зелени инвестиции?".
В България съзнанието за зелен бизнес все още не е ясно дефинирано, но в глобален аспект фирмите вече осъзнават, че зеленият бизнес изисква и "зелен" план на действие. "Новите продукти трябва да бъдат обърнати към бъдещето, има създадени такива, но някои не се използват", каза Кристиян Плас, управляващ партньор в компанията за устойчиво развитие Denkstatt.
Според него фактът, че вече съществуват сгради, които могат да произвеждат енергия, говори достатъчно много за това колко развити са технологиите. Той подчерта, че в Австрия, ако някоя компания изостане от тенденциите се превръща в губеща.
Своето ноу хау и екологично съзнание, както и зелените кампании, които са предприели, споделиха 20 глобални компании от сферата на автомобилите, индустрията, телекомуникациите и високите технологии. Според тях инвестициите в енергийна ефективност, възобновяеми енергийни източници, както и внедряването на нови технологии са първата крачка към усилията за намаление на парниковите газове в атмосферата, но и за по-ниски оперативни разходи.
Сред мерките, които всяка компания трябва да предприеме са също обучение на персонала, развитие на нова ценностна политика, интеграция на заинтересованите страни.